لنوو در کنار Z5 از دو گوشی مقرون‌به‌‌صرفه و ساعت هوشمند واچ ایکس رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
لنوو در کنار گوشی هوشمند زد ۵، دو گوشی مقرون‌به‌صرفه و یک ساعت هوشمند را نیز در معرض نمایش گذاشت.
تبلیغات

لنوو زد ۵ ستاره‌ی مراسم روز گذشته‌ی  لنوو در شهر پکن محسوب می‌شد؛ اما تنها محصول معرفی‌شده توسط این شرکت چینی نبود. لنوو امروز در کنار این گوشی از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی لنوو K5 نوت با سخت‌افزار بهتر، گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ی دیگری به نام لنوو A5 و ساعت هوشمندی به اسم واچ ایکس رونمایی کرد و آخرین نسخه‌ی رابط کاربری ZUI را نیز به معرض نمایش گذاشت.

Lenovo K5 Note 2018

پیش از همه به بررسی مشخصات مدل جدید K5 نوت می‌پردازیم. این گوشی جانشین مدل ۲۰۱۶ کی ۵ نوت با طراحی و سخت‌افزار امروزی به‌حساب می‌آید. مدل ۲۰۱۸ کی ۵ نوت مجهز به نمایشگر ۶ اینچی IPS با نسبت تصویر ۱۸:۹ و وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل است. این گوشی همچنین از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ کوالکام بهره می‌گیرد و در دو نسخه با حافظه‌ی رم ۳ و ۴ گیگابایت و ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود. کی ۵ نوت جدید از شکاف میکرو اس‌دی تا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

Lenovo K5 Note 2018

در پشت این گوشی، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با توانایی‌های هوش مصنوعی و دیافراگم f/2.0 به همراه یک حسگر ۲ مگاپیکسلی فوکوس ثابت با گشادگی دیافراگم f/2.4 برای سنجش عمق قرار گرفته است. کی نوت ۵ در قسمت جلو از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی استاندارد با گشادگی دیافراگم f/2.0 و پشتیبانی از قابلیت‌های زیباسازی بهره می‌گیرد. این گوشی قدرت خود را از یک باتری با ظرفیت ۳۷۶۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین و رابط کاربری ZUI 4.0 را به همراه اندروید اوریو نسخه‌ی ۸.۱ اجرا می‌کند.

لنوو A5 دومین گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی لنوو مجهز به تراشه‌ی مدیاتک MT6739 است و در کنار آن از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶/۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و از طریق شکاف میکرو اس‌دی می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی آن را تا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. این گوشی همچنین مجهز به نمایشگر ۵.۴۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ است. A5 برخلاف کی ۵ نوت رابط کاربری ZUI نسخه‌ی ۳.۹ را در کنار اندروید اوریو نسخه‌ی ۸.۱ اجرا می‌کند.

Lenovo A5

قسمت پشت این دستگاه میزبان یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی با همان گشادگی دیافراگم دوربین اصلی است. با این حال نقطه‌ی قوت لنوو A5 باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن به حساب می‌آید که می‌تواند دوام خیره‌کننده‌ای برای این دستگاه به ارمغان بیاورد.

 ZUI 4.0 رابط کاربری چندان ویژه‌ای محسوب نمی‌شود؛ اما لنوو در مراسم خود برخی از ویژگی‌های اصلی آن را مورد تأکید قرار داد. نسخه‌ی جدید رابط کاربری این شرکت با ژست‌های بهینه‌شده برای نمایشگر تمام‌صفحه همراه شده است و کاربر می‌تواند به‌جای دکمه‌های نرم‌افزاری استاندارد از آن‌ها بهره بگیرد. این رابط کاربری همچنین به نحو بهتری قادر به مدیریت پردازنده و حافظه است که این مسئله می‌تواند عملکرد روان گوشی را برای ماه‌ها یا سال‌ها تضمین کند.

Lenovo K5 Note 2018
Lenovo A5
Lenovo A5
Lenovo A5

در نهایت لنوو ساعت هوشمند لنوو واچ ایکس را با ۶ حسگر ژئومغناطیس، فشارسنج، ضربان قلب، فشار خون، گرانش و ژیروسکوپ معرفی کرد. این حسگرها به گونه‌ای جایگذاری شده‌اند که به ظاهر کلاسیک ساعت لطمه‌ای وارد نشده است. این ساعت هوشمند در بخش سخت‌افزاری از یک باتری با ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد که در حالت آماده‎به‌کار می‌تواند تا ۴۵ روز ساعت را روشن نگاه دارد. بلوتوث نسخه‌ی 5.0 LE (کم‌مصرف) نیز برای مصرف روزانه‌ی بهتر این دستگاه پوشیدنی در نظر گرفته شده است. ساعت هوشمند لنوو تا عمق ۸۰ متری می‌تواند از نفوذ آب به درون دستگاه جلوگیری کند.

Lenovo Watch X
Lenovo Watch X
Lenovo Watch X

لنوو برچسب قیمت ۱۲۵ دلار را برای نسخه‌ی ۳/۳۲ گیگابایت کی ۵ نوت و ۱۵۶ دلار را برای نسخه‌ی ۴/۶۴ گیگابایت آن تعیین کرده است. علاوه بر این، گفته می‌شود که لنوو A5 با قیمت ۹۴ دلار عرضه خواهد شد و ساعت هوشمند واچ ایکس با قیمت ۴۶ دلار برای نسخه‌ی به‌اصطلاح بند میلان و ۶۲ دلار برای نسخه‌ی بند چرمی قابل خریداری خواهد بود.

مشخصات

لنوو K5 Note ۲۰۱۸

لنوو A5

معرفی

۲۰۱۸، ژوئن

۲۰۱۸، ژوئن

ابعاد

 ۸.۵ × ۷۶.۷ × ۱۵۸.۳

۹.۸ × ۷۰.۹ × ۱۴۶.۲

وزن

۱۷۶ گرم

۱۶۰ گرم

نمایشگر

۶ اینچ (۷۲۰ × ۱۴۴۰)

نسبت تصویر ۱۸:۹

۵.۴۵ اینچ (۷۲۰ × ۱۴۴۰)

نسبت تصویر ۱۸:۹

پردازنده

اسنپدراگون ۴۵۰

مدیاتک MT6739

حافظه رم

۳/۴ گیگابایت

۳ گیگابایت

ظرفیت ذخیره‌سازی

۳۲/۶۴ گیگابایت

۱۶/۳۲ گیگابایت

دوربین اصلی

دوگانه ۱۶ + ۲ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

دوربین پشت

۸ مکاپیکسل

۸ مگاپیکسل

اتصالات

بلوتوث ۴.۲

درگاه میکرو یواس‌بی ۲.۰

بلوتوث ۴.۲

درگاه میکرو یواس‌بی ۲.۰

قابلیت‌ها

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت

باتری

۳۷۶۰ میلی‌آمپر ساعت

۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

سیستم‌عامل

اندروید اوریو ۸.۱

رابط کاربری ZUI 4.0

اندروید اوریو ۸.۱

رابط کاربری ZUI 3.9

رنگ

مشکی، طلایی، آبی

مشکی، طلایی، رز گلد

قیمت

۱۲۵/۱۵۶ دلار

۹۴ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات