لنوو Z5 به همراه بریدگی نمایشگر معرفی شد

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام پس از انتشار شایعات مختلف، لنوو امروز از گوشی Z5 رونمایی کرد که برخلاف انتظارات پیشین، همانند دیگر رقبا در نمایشگر خود بریدگی دارد.
تبلیغات

لنوو در هفته‌های گذشته با گوشی جدید نام زد ۵ بسیاری از طرفداران گوشی‌ هوشمند را هیجان‌زده کرد و با انتشار طرح‌ها و رندرهای مختلف این دستگاه تأکید داشت که محصول جدیدش یک گوشی کاملا تمام‌صفحه و فاقد هرگونه حاشیه و بریدگی است؛ با این حال، امروز با رونمایی رسمی از Lenovo Z5 در شهر پکن، مشخص شد که این محصول به‌کلی با تصاویر اولیه‌اش تفاوت دارد.

lenovo z5 / لنوو زد 5

در واقع زد ۵ لنوو نه‌تنها در نمایشگر خود بریدگی دارد؛ بلکه حاشیه‌ی باریکی نیز در قسمت پایین آن به چشم می‌خورد. گوشی جدید لنوو مجهز به نمایشگر ۶.۲ اینچی با نسبت تصویر ۱۹:۹ و وضوح تصویر 1080p است و از حاشیه‌هایی بهره می‌گیرد که بنا به ادعای شرکت سازنده، نازک‌تر از شیائومی می ۸ و آیفون ۱۰ است و بریدگی در نظر گرفته‌شده برای نمایشگر آن پهنای کمتری دارد. با این حال زد ۵ در هر صورت همانند تمام گوشی‌های اندروید عرضه‌شده در طول یک سال گذشته بریدگی دارد. لنوو همچنین ادعا می‌کند که نسبت نمایشگر به بدنه‌ی گوشی جدیدش ۹۰ درصد است.

Lenovo Z5 / لنوو زد 5

در زمینه‌ی مشخصات فنی لنوو زد ۵ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت، دوربین دوگانه‌ی اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و دوربین اصلی این گوشی با فناوری هوش مصنوعی بهینه شده است. علاوه بر طراحی کاملا بدون حاشیه، در روزهای گذشته شایع شده بود که این گوشی مجهز به ظرفیت ذخیره‌سازی ۴ ترابایت است؛ اما اکنون مشخص شده که این مقدار ظرفیت تنها متعلق به هارد دیسکی رومیزی است که در کنار لنوو زد ۵ معرفی شد.

lenovo z5

لنوو زد 5 به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۸.۱ نسخه‌ی اوریو را اجرا می‌کند؛ اما چینی‌ها اعلام کردند که این دستگاه در نهایت به اندروید پی به‌روزرسانی خواهد شد. باتری در نظر گرفته‌شده برای محصول جدید لنوو ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد؛ در نتیجه به نظر می‌رسد که شایعه‌ی عمر باتری ۴۵ روزه‌ی این محصول نیز ظاهرا تناسبی با واقعیت ندارد. فروش لنوو زد ۵ از ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در چین آغاز خواهد شد و مدل ۶۴ گیگابایت آن با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش خواهد رسید و مدل ۱۲۸ گیگابایت با پرداخت ۲۸۰ دلار قابل خرید خواهد بود. لنوو هنوز زمان عرضه‌ی بین‌المللی این گوشی را تعیین نکرده است. برای آگاهی از مشخصات کامل لنوو زد ۵ می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات