مشخصات فنی جی 5 ال جی فاش شد؛ امکان افزایش قابلیت سخت افزاری در کنار صفحه نمایش دوگانه

پنج‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۶ زمان رونمایی از نسل جدید پرچمداران اندرویدی نیز سر می‌رسد. جی ۵ ال‌جی از جمله‌ی گوشی‌های هوشمندی است که باید در انتظار رونمایی پیش از موعد همیشگی آن باشیم. بسیاری از شنیده‌ها حکایت از این دارند که ال‌جی نسل جدید پرچمدار خود را در ماه مارس معرفی خواهد کرد. حال شایعاتی در مورد این گوشی‌هوشمند منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

هرچند هنوز زمان مشخصی از جانب ال‌جی برای معرفی جی ۵ اعلام نشده، اما بسیاری از شایعات حکایت از این دارند که کره‌ای‌ها نسل جدید پرچمدار خود را پیش از موعد همیشگی و در ماه مارس معرفی خواهند کرد. حال ایوان بلس (EVLeaks@) اخباری در مورد ویژگی‌های احتمالی این گوشی هوشمند منتشر کرده است.

از جمله‌ی موارد فاش شده باید به بهره‌گیری از دو صفحه‌ی نمایش در این گوشی هوشمند اشاره کرد. ال‌جی مهرماه سال جاری گوشی هوشمند وی ۱۰ را با بهره‌گیری از این قابلیت معرفی و روانه‌ی بازار کرد، حال به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها این ویژگی را در نسل جدید پرچمدار سری جی خود نیز مورد استفاده قرار خواهند داد. ال‌جی نمایشگر مورد استفاده در جی ۵ را تغییر داده و از نمونه‌ی کوچکتری استفاده کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ایوان بلس، نمایشگر مورد استفاده در جی ۵ سایز ۵.۳ اینچی دارد و رزولوشن آن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ است.

ایوان بلس به قابلیتی با عنوان Magic Slot نیز اشاره کرده که با استفاده از آن می‌توان قابلیت‌های سخت‌افزاری این گوشی هوشمند را افزایش داد. هرچند بلس نیز نتوانسته این قابلیت را به روشنی تشریح کند، به نظر می‌رسد با قابلیتی شبیه به آنچه گوگل در Project Ara مورد استفاده قرار می‌گیرد، روبرو خواهیم بود. برای مثال شاید بتوان با استفاده از این قابلیت توانایی گوشی‌هوشمند را در برخی زمینه‌ها نظیر اتصال هدست‌های واقعیت مجازی، اکشن کم و آمپلی فایر با اضافه کردن ماژول‌های اضافه تقویت کرد.

با توجه به کاهش سایز گوشی به نظر می‌رسد ظرفیت باتری نیز کاهش پیدا خواهد کرد. اطلاعات ارائه شده توسط بلس نشان از این دارند که ال‌جی در جی ۵ از باتری ۲۸۰۰ میلی آمپرساعتی بهره خواهد برد. در نسخه‌های پیشین شاهد استفاده از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بودیم. با توجه به بهره‌گیری از یک صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر و همچنین پردازنده‌ی بهینه، استفاده از یک باتری با ظرفیت پایین‌تر را نباید مشکلی برای جی ۵ خواند. هنوز اطلاعاتی در مورد استفاده از پورت میکرو SD ارائه نشده است. هرچند می‌توان حدس زد که جی ۵ به سنسور اثر انگشت مجهز شود، اما احتمالا خبری از سنسور عنبیه سنج در این گوشی هوشمند نخواهد بود.

تراشه‌ی مورد استفاده در این گوشی هوشمند اسنپدراگون ۸۲۰ بوده و همچون وی ۱۰ که در پنل جلو از وجود دو دوربین برای سلفی بهره گرفته بود، شاهد بهره‌گیری از دو لنز در پنل پشتی خواهیم بود. دوربین ۱۶ مگاپیکسل جی ۵ در پشت زاویه‌ی دید ۱۳۵ درجه‌ای خواهد داشت. بین دو لنز دوربین جی ۵ در پشت فلاش ال‌ای‌دی قرار گرفته و فوکوس خودکار را نیز باید از جمله‌ی دیگر قابلیت‌های این گوشی خواند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات