گلکسی اس 6 اج پلاس و اکسپریا زد 5 بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را دارند

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
وبسایت DxOMark مرجع معتبری برای سنجش تخصصی عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند هم در زمینه‌ی عکاسی و هم در زمینه‌ی فیلم‌برداری است. این وبسایت در آخرین آزمایش‌های خود صدر جدول را به اکسپریا زد ۵ اختصاص داده بود اما پرچمدار سونی حالا در کنار خود گوشی دیگری را با نام گلکسی اس ۶ اج پلاس می‌بیند که توانسته امتیازی مشابه با زد ۵ را بدست آورد.
تبلیغات

سونی با معرفی اکسپریا زد ۵، حسگرهای جدید دوربین خود را نیز معرفی کرد. این حسگرها که تحولی عظیم برای شرکت ژاپنی به شمار می‌رفتند توانستند در دنیای واقعی نیز امتحان خود را به خوبی پس داده و با پشت سر گذاشتن گلکسی اس ۶ اج در جایگاه اول بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند قرار بگیرند.

اما سامسونگ نیز به راحتی رقابت را به رقیب خود نباخته و فبلت جدید این شرکت با نام گلکسی اس ۶ اج پلاس توانسته عملکردی مشابه اکسپریا زد ۵ داشته و در کنار این گوشی در جایگاه اول قرار بگیرد. هر دو گوشی زد ۵ و اس ۶ اج پلاس در زمینه‌ی عکاسی امتیاز ۸۸ و در زمینه‌ی فیلم‌برداری امتیاز ۸۶ را به خود اختصاص داده‌‌اند.

دوربین گلکسی اس ۶ اج پلاس توانسته چه در محیط‌های کم نور و چه در محیط‌های پرنور عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. تعادل رنگ سفید نیز در این دوربین عالی و نمایش رنگ‌ها نیز بی‌نظیر بوده است. در بخش ویدیو نیز این گوشی توانسته عملکرد بهتری در قیاس با سایر رقبا از خود به نمایش بگذارد هر چند که در این بخش مشکلاتی در زمینه‌ی فوکوس با تغییر شرایط نورپردازی و نیز از دست رفتن جزئیات در محیط‌های کم‌ نور نیز بوده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات