می 7 شیائومی با Face ID مشابه آیفون 10 به بازار می‌آید

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در تلاش است گوشی می ۷ خود را مجهز به فناوری تشخیص چهره (Face ID) طراحی شده توسط شرکت شیائومی رونمایی کند.
تبلیغات

شیائومی (Xiaomi) مدتی است روی فناوری تشخیص چهره (Face ID) کار می‌کند تا بتواند این ویژگی را در گوشی‌های هوشمند بعدی خود از جمله می ۷ شیائومی (Xiaomi Mi 7) به بازار عرضه کند. در این مسیر شیائومی،‌ از فناوری تشخیص چهره آیفون 10 اپل الگوبرداری کرده است. 

 ماژول تشخیص چهره مورد استفاده در آیفون ۱۰ شامل یک پروژکتور نقطه‌ای و یک دوربین مادون قرمز است و به کاربر کمک می‌کند بتواند قفل گوشی را با کمک تشخیص چهره بیومتریک باز کند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین ماژول تشخیص چهره شیائومی و اپل داشته باشیم،‌ باید بگوییم از نظر ساختار سخت‌افزاری بسیار به یکدیگر شباهت دارند. تصاویر ذیل را مشاهده کنید. تصویر اول مربوط به ماژول تشخیص چهره شرکت شیائومی و تصویر دوم ماژول Face ID اپل را نشان می‌دهد. شباهت ساختار سخت افزاری این دو ماژول بسیار زیاد است و بی‌شک شیائومی از اپل الگوبرداری کرده است. البته آنچه در تصویر می‌بینیم تنها ساختار سخت افزاری ماژول تشخیص چهره است و باید ببینیم از نظر امنیت و کارایی این دو سیستم چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. 

می ۷ شیائومی
می ۷ شیائومی

تنها نتیجه گیری که می‌توانیم بر اساس این تصاویر داشته باشیم این است که شناسه تشخیص چهره شیائومی شباهت بسیار زیادی به اپل دارد. انتظار داریم Face ID در گوشی می ۷ شیائومی مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که تمامی گوشی‌های اندرویدی که مجهز به فناوری اسکن چهره هستند،‌ با دوربین سلفی و قابلیت‌های داخلی گوشی این کار را انجام می‌دهند،‌ قسمت بریدگی بالای صفحه نمایش (ناچ) آنها می‌تواند ابعاد کوچکی داشته باشد. در مقایسه می‌بینیم که بریدگی بالای صفحه نمایش آیفون از مدل‌های اندرویدی بزرگ‌تر است. لذا انتظار داریم اگر می ۷ با همین فناوری تشخیص چهره رونمایی شود،‌ قست بریدگی بالای صفحه نمایش آن کوچکتر از آیفون ۱۰ باشد.

بر اساس برخی گزارش‌های غیر رسمی منتشر شده،‌ یکی از دلایل تاخیر رونمایی گوشی شیائومی می ۷،‌ تلاش این شرکت به مجهز نمودن می ۷ با فناوری Face ID شیائومی است. البته شایعه شده که می ۷ قرار است ۲۳ ماه می ( ۲ خرداد ماه) رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات