تمرکز ال‌ جی بر قابلیت‌های صوتی در جی 7 تین کیو

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی به‌تازگی به برخی قابلیت‌های جی ۷ تین کیو اشاره کرده که نشان‌دهنده تمرکز ویژه این شرکت بر قابلیت‌های صوتی در گوش هوشمند جدیدش است.
تبلیغات

ال‌جی با قابلیت‌های صوتی چشمگیر از جمله Quad-DAC در محصولات اخیرش شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد قصد دارد رویه سابق خود را در جی ۷ تین کیو نیز ادامه دهد. کسانی که به جزئیات و کیفیت صدا اهمیت بسیاری می‌دهند و علاقمند به استفاده از هدفون‌های رده بالا هستند، قطعا از وجود امکانات مخصوص موسیقی در محصول بعدی ال‌جی خوشحال خواهند شد؛ درحالی‌که بسیاری از سازندگان حتی جک‌ ۳.۵ میلیمتری را از گوشی‌های هوشمند خود حذف کردند. اما این قابلیت‌های صوتی چگونه هستند؟ در ادامه در زومیت به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

مقاله‌های مرتبط:

    اولین ویژگی که ال‌جی برای عاشقان صدا در نظر گرفته است، یک بلندگوی مخصوص خواهد بود. این محصول Boombox نام دارد و گفته می‌شود توانایی افزایش بلندی صدا تا ۶ دسی‌بل و دو برابر کردن صدای باس تولیدشده توسط گوشی را دارد. طراحی این بلندگو به طوری است که در داخل دستگاه تعبیه شده و از فضای باقی‌مانده برای تشدید صوتی استفاده می‌کند. این پدیده توسط ارکسترها در آمفی‌تئاترها برای تقویت صدا استفاده می‌شود. قبل از اختراع سیستم‌های صوتی، تنها راه اجرای موسیقی برای جمعیت زیاد، همین روش بوده است. چنین قابلیتی موجب می‌شود که کاربران بتوانند خروجی صدای مناسبی را از خود گوشی دریافت کنند و نیاز کمتری به بلندگوهای جانبی داشته باشند. اگر گوشی درون یک جعبه یا روی یک سطح قرار بگیرد، اهمیت این ویژگی بیش از قبل خواهد شد. با قرارگیری دستگاه وی یک سطح، گوشی به‌عنوان ووفر نیز عمل خواهد کرد و تقویت صدای آن بیشتر می‌شود. در سال‌های اخیر بلندگوهایی با چنین قابلیتی به بازار معرفی شدهِ اما این اولین بار است که شاهد استفاده از آن‌ در یک گوشی هوشمند هستیم.

    lg g7 ThinQ

    دومین قابلیت صوتی استفاده‌شده در جی ۷ تین کیو، صدای فراگیر سه‌بعدی DTS:X است. این ویژگی در سال ۲۰۱۶ برای بازتولید صدای سه‌بعدی در سیستم‌های صوتی فراگیر عرضه شد. تمرکز اصلی آن بر سیستم‌های ۷.۱ کاناله است؛ اما می‌تواند در پخش‌های معمولی شامل دو بلندگو و یک ووفر نیز چنین صدایی تولید کند. امکان تجربه صوتی تقریبا مشابهی نیز در هدفون‌های معمولی توسط DTS، پدید آمده است. این فناوری می‌تواند صدایی عمیق و فراگیر را برای تجربه‌ بهتر در گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم ایجاد کند و شاهد یکی از مهم‌ترین دلیل‌ها برای باقی ماندن جک هدفون در نسل‌های بعدی گوشی‌های هوشمند باشد.

    ویژگی مهم دیگری که در G7 شاهد خواهیم بود، مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ چهارگانه های-فای است که در محصولات قبلی ال‌جی نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. این مبدل می‌تواند با دقت بسیار بالایی وظیفه تبدیل صوتی را بر عهده بگیرد و توانسته میزان دیستورشن هارمونیک را به ۰.۰۰۰۲ درصد برساند. امکان پشتیبانی از فرمت MQA نیز در این گوشی هوشمند وجود دارد که کیفیتی بالا با حجم کمتر نسبت به سایر فرمت‌ها دارد. در نهایت باید دید این ویژگی‌ها می‌توانند موجب محبوبیت بیشتر ال‌جی در نزد کاربران شود یا خیر.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات