صفحه همیشه روشن سامسونگ از تصاویر GIF پشتیبانی می‌کند

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی جدید سامسونگ، پشتیبانی از تصاویر گیف برای نمایش در صفحه‌ همیشه روشن را به امکانات گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند.
تبلیغات

صفحه همیشه روشن (AOD) یکی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند است که اطلاعاتی از قبیل ساعت، تاریخ و اعلان‌های جدید را به کاربر نشان می‌دهد. سامسونگ به‌عنوان یکی از پیشگامان این قابلیت شناخته می‌شود که علاوه بر موارد فوق، امکان نوشتن یادداشت را نیز در سری نوت خود به آن افزوده است.

اکنون به‌روزرسانی جدیدی برای قابلیت AOD سامسونگ منتشر شده است که پشتیبانی از تصاویر GIF را نیز به آن اضافه می‌کند. ورژن جدید این اپلیکیشن با شماره‌ی ۳.۲.۲۶.۴، به کاربر اجازه می‌دهد هر تصویر گیف در گالری تصاویر را به‌عنوان پس‌زمینه‌ی این صفحه‌نمایش انتخاب کند.

برای استفاده از قابلیت‌ یادشده، وارد گالری تصاویر شوید و فایل گیف مورد نظر را باز کنید. سپس منوی تنظیمات (...) را لمس و Set as Always on Display Image را انتخاب کنید. البته محدودیت‌هایی نیز برای این قابلیت در نظر گرفته شده است تا عملکرد اپلیکیشن با اختلال مواجه نشود.

صفحه همیشه روشن

اپلیکیشن سامسونگ تنها از تصاویر با فرمت GIF پشتیبانی می‌کند و فرمت جدید webp گوگل را به‌صورت متحرک نمایش نمی‌دهد. محدودیت بعدی مربوط به زمان فایل گیف است. اگر کاربر گیف طولانی‌مدتی را انتخاب کند، اپلیکیشن از او می‌خواهد که بخشی از فایل را کوتاه کند. پخش فایل متحرک نیز تنها یک بار اتفاق می‌افتد و پس از قفل شدن صفحه‌نمایش گوشی و یک بار نمایش تصویر متحرک، تنها تصویری از فریم اول فایل گیف نمایش داده خواهد شد.

اپلیکیشن صفحه‌نمایش همواره روشن در حال حاضر تنها برای دستگاه‌های گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ به‌روزرسانی شده؛ البته به‌روزرسانی نسخه‌ی گلکسی اس ۹ نیز منتشر شده است. اگر هنوز این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید اپلیکیشن آن را به‌صورت مجزا از مارکت‌های اندروید دانلود و نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات