گلکسی نوت 9 با تراشه اسنپدراگون 845 و شش گیگابایت رم فاش شد

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس یک گزارش جدید، گلکسی نوت ۹ سامسونگ با شماره مدل SM-N۹۵۰U در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است؛ این مدل، شش گیگابایت رم دارد.
تبلیغات

سامسونگ برای رونمایی از فبلت گلکسی نوت 9 در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ آماده می‌شود و به‌نظر می‌رسد در حال‌حاضر، نمونه‌هایی از این گوشی رده‌بالا به صورت آزمایشی تولید شده است. در جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده پیرامون جانشین گلکسی نوت ۸، به پردازنده، میزان حافظه رم و سیستم‌عامل این مدل اشاره می‌‌شود.

آن‌طور که پیداست، نسخه‌ای از گلکسی نوت ۹ با شماره مدل SM-N960U در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است. مدل فاش شده، احتمالاً برای عرضه در ایالات متحده و چین توسعه یافته است زیرا از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده می‌کند؛ سامسونگ، نسل قبل یعنی گلکسی نوت ۸ را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در آمریکا عرضه کرده بود و انتظار داریم که روند عرضه پرچم‌داران جدید شرکت کُره‌ای در دو نسخه تکرار شود. به همین جهت، انتظار داریم پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ در سایر بازارها از جمله آسیا و اروپا عرضه شود.

براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، پرچم‌دار گلکسی نوت ۹ سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو گوگل را اجرا می‌کند. نتایج فاش شده از بررسی پردازنده مورد استفاده در پرچم‌دار جدید سامسونگ، چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد؛ حداقل برای یک گوشی رده‌بالا که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد، این نتایج چندان خیره‌کننده نخواهد بود! باید توجه داشته باشید که شرکت کُره‌ای، معمولاً تراشه‌های جدید خود را برای اولین‌بار در گوشی‌های سری «گلکسی اس» به‌کار می‌گیرد و به همین جهت، جانشین گلکسی نوت ۸ در این زمینه متفاوت عمل نخواهد کرد. از این رو، بسیار بعید است که گلکسی نوت ۹ با پردازنده جدیدی در تابستان آینده معرفی شود.

گلکسی نوت 9

گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل SM-N960U به کسب ۲۱۹۰ امتیاز در بررسی تک هسته پردازشی و ۸۸۰۶ امتیاز در بررسی چندین هسته پردازشی فعال، رضایت داده است؛ مدل «پلاس» گلکسی اس ۹ پلاس که در ایالات متحده عرضه می‌شود، از همین پردازنده استفاده می‌کند و موفق به کسب ۲۳۹۰ و ۸۴۲۰ امتیاز در بخش بررسی عملکرد تک هسته پردازشی و تمامی هسته‌های پردازشی فعالِ پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام شده است. امتیاز گلکسی نوت ۹ در مقایسه با نسخه اکسینوس ۹۸۱۰ گلکسی اس ۹ پلاس کم‌تر است؛ پرچم‌دار جدید سامسونگ از سری «گلکسی اس» توانسته است به ترتیب در بررسی یک هسته پردازشی و چندین هسته‌ پردازشی، ۳۶۴۸ و ۸۸۹۴ امتیاز به‌دست آورد. البته ممکن است تا زمان عرضه جانشین گلکسی نوت ۸ به بازار، نتایج این گوشی بهبود پیدا کند.

مشابه با نسل قبل، انتظار داریم پرچم‌دار آینده سامسونگ از سری «گلکسی نوت» به شش گیگابایت رم مجهز شده باشد؛ نتایج به‌دست آمده از آزمون گیک‌بنچ، این موضوع را تأیید می‌کند و حاکی از آن است که تنها ۴۹۳۵ مگابایت از حافظه رم در دسترس کاربر قرار دارد. 

باید اشاره کرد که گلکسی نوت ۹ به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ مجهز شده است؛ این مدل، مدتی پیش در آزمون HTML5 فاش شده بود. ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه پرچم‌دار جدید شرکت کُره‌ای با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر وجود دارد؛ به‌نظر می‌رسد سامسونگ دیسپلی، موفق به توسعه سه الی چهار روش مختلف برای ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش شده است. همچنین مدتی پیش اعلام شده بود که این شرکت از باتری با ظرفیت بالاتر برای گلکسی نوت ۹ استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که نسل قبل به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده بود، جایگزین آن با باتری ۳۸۵۰ میلی‌آمپر ساعت ارائه می‌شود.

از دیگر شایعات موجود می‌توان به بهبودهایی در زمینه عکاسی و قلم S-Pen اشاره کرد که امضای سامسونگ بر محصولات سری «گلکسی نوت» است. جدیدترین پرچم‌دار این شرکت در ماه آگوست (مرداد - شهریور) به صورت رسمی معرفی خواهد شد. لطفا برای مشاهده‌ی مشخصات احتمالی این گوشی مورد انتظار به صفحه‌ی گلکسی نوت 9 در دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات