شارپ Aquos S3 معرفی شد؛ کوچک‌ترین گوشی ۶ اینچی جهان

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شارپ از گوشی جدیدش با نام تجاری Aquos S3 رونمایی کرده است که نمایشگر ۶ اینچی بدون حاشیه و ابعاد جمع‌وجوری دارد.
تبلیغات

استفاده از نمایشگر‌های بزرگ به یک روند رایج در بین سازندگان گوشی‌ هوشمند تبدیل شده و حذف حاشیه‌ها و بهره‌گیری از صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹، به این رؤیا تحقق بخشیده است. بااین‌حال اگر به‌دنبال یک گوشی‌ هوشمند جمع‌وجور با نمایشگر بزرگ هستید، احتمالاً جدیدترین محصول شارپ شما را هیجان‌زده خواهد کرد؛ این شرکت از گوشی Aquos S3 رونمایی کرده است که باتوجه‌به حاشیه‌های فوق‌العاده باریک، کوچک‌ترین گوشی ۶ اینچی جهان محسوب می‌شود.

Aquos S3

شارپ برای مقایسه به گوشی ال‌جی وی ۳۰ اشاره می‌کند که ۱۵۱.۷ میلی‌متر طول و ۷۵.۴ میلی‌متر عرض دارد؛ با اینکه گوشی جدید Aquos S3 به صفحه‌نمایش ۶ اینچی مانند پرچم‌دار ۲۰۱۷ ال‌جی مجهز شده است، ۳.۵ میلی‌متر طول و ۱.۲ میلی‌متر عرض کم‌تری دارد. برای اینکه گوشی جمع‌وجور باقی بماند، در بالای نمایشگر بریدگی ایجاد شده است.

این شرکت ژاپنی با ایجاد بریدگی و حفظ حاشیه‌های نمایشگر (البته حاشیه پایین صفحه‌نمایش حفظ شده است)، توانسته است نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه گوشی جدیدش را به ۹۱ درصد برساند که رقم قابل قبولی محسوب می‌شود. گوشی جدید Aquos S3 با صفحه‌نمایش ۶ اینچی از نوع LCD همراه شده که رزولوشن آن، ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است؛ با اینکه مدل مذکور از یک نمایشگر LCD استفاده می‌کند، نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ دارد و البته روشنایی حداکثری پنل صفحه‌نمایش به ۵۵۰ نیت محدود شده است.

Aquos S3

برای دوربین اصلی، شارپ از دوربین دوگانه بهره برده است؛ تأثیرگذاری اپل بر طراحی گوشی جدید Aquos S3، پنل پشتی را نیز شامل می‌شود و چینش دوربین دوگانه، طراحی دوربین اصلی آیفون ۱۰ را تداعی می‌کند. برای دوربین اصلی، این مدل از دو حسگر ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد که یکی از سنسورها، واید و دیگری از نوع تله‌فوتو است و ترکیب این دو حسگر، ثبت تصاویر با افکت بوکه را امکان‌پذیر می‌کند. حسگر واید، لنزی با دیافراگم F1.75 دارد که باعث جذب نور بیشتر توسط حسگر دوربین می‌شود. همان‌‌طور که گفته شد، گوشی جدید شارپ در بالای نمایشگر بریدگی دارد که حسگر ۱۶ مگاپیکسلی در آن جای گرفته است. 

گوشی ۶ اینچی جدید شارپ به تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام مجهز شده که شامل هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 است و روی فرکانس حداکثری ۲.۲ گیگاهرتز عمل می‌کند و همچنین واحد پردازش گرافیکی (GPU) آدرنو ۵۰۸ برای تراشه میان‌رده کوالکام در نظر گرفته شده است. ۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، مشخصات گوشی Aquos S3 را تکمیل کرده است.

Aquos S3

گوشی بدون حاشیه شارپ از باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که قابلیت شارژ سریع ۳.۰ کوالکام برای آن در نظر گرفته شده است. سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ روی این گوشی اجرا می‌شود و رابط‌ کاربری با پوسته اختصاصی Smile UX شارپ شخصی‌‍سازی شده است.

جدیدترین گوشی شارپ از تاریخ ۱ آوریل (۱۲ فروردین) در تایوان عرضه خواهد شد و ۱۱,۹۹۰ دلار جدید تایوان (معادل ۴۱۰ دلار آمریکا) قیمت دارد. بعید است این گوشی به‌صورت رسمی در ایالات متحده یا اروپا به فروش برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات