میزو پتنت اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را ثبت کرد

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بزرگ چینی سازنده گوشی‌های هوشمند میزو پتنت جدیدی برای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش ثبت کرد.
تبلیغات

سامسونگ چندی پیش اعلام کرد که اسکنر اثر انگشت را نمی‌توان زیر صفحه نمایش گلکسی اس ۸ گنجاند و حال و روز اپل هم چندان بهتر نبود؛ بنابراین باید گزینه‌ی تأیید هویت را به‌طور کامل با آیفون ۱۰ دگرگون می‌کرد. پس تنها راه پیشرفت این تکنولوژی شرکت‌های بزرگ چینی بودند که می‌توانستند این روند را به پیش ببرند. درست مثل کاری که گوشی هوشمند ویوو ایکس ۲۰ پلاس یو‌دی با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش که در آغاز سال ۲۰۱۸ معرفی شد انجام داد.

میزو شرکت بزرگ بعدی است که به جمع تولیدکنندگان گوشی‌هایی با حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش می‌پیوندد. طبق اختراع ثبت‌شده در سازمان ثبت اختراع کشور چین (SIPO) از این اسکنر برای باز کردن قفل گوشی و پرداخت نقدی استفاده خواهد شد.

 اسکنر اثر انگشت زیر صفحه میزو

این اختراع در آوریل ۲۰۱۷ (فروردین - اردیبهشت ۹۶) ثبت شده بود اما در این هفته منتشر شد. اسناد نشان می‌دهند که اسکنر زیر دکمه Super mBack قرار می‌گیرد که اخیرا با گوشی میزو ام ۶ اس معرفی شده است.

اکنون که ثبت اختراع تأیید شده است، احتمالا از آن در دستگاه‌هایی که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شوند استفاده خواهد شد؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت‌ها ویژگی‌هایی جالب و عجیب دیگری مانند صفحه نمایش دوم در پشت یا فلش چندگانه ارائه خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات