هواوی پی 20 در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شد

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی پی ۲۰ هواوی با اسم‌رمز «امیلی» در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شده است؛ این مدل به ۴ گیگابایت رم مجهز خواهد بود.
تبلیغات

یک گوشی هواوی با شماره مدل EML-L29 که گمان می‌رود نسخه‌ای از پی ۲۰ هواوی باشد، در پایگاه داده آزمون گیک‌بنچ در اوایل امروز رؤیت شد. این مدل سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۱ را اجرا می‌کند و به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است.

ضمن اینکه تراشه هشت هسته‌ای که چهار هسته کم‌مصرف آن روی فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتز عمل می‌کنند؛ قدرت پردازشی پی ۲۰ را تأمین خواهد کرد. آمار به‌دست‌آمده، نشان از این دارد که تراشه مذکور همان کرین ۹۷۰ است که در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از آن استفاده می‌شود؛ این پردازنده از واحد پردازش عصبی (NPU) بهره می‌گیرد و قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. عدم عرضه پرچم‌داران ۲۰۱۸ هواوی با تراشه جدید قابل انتظار است؛ نسل گذشته یعنی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس نیز با تراشه کرین ۹۶۰ معرفی شدند که همان پردازنده مورد استفاده در میت ۹ است.

هواوی پی 20

هواوی برای پرچم‌داران نیمه اول امسال خود، بهبود قابلیت‌های عکاسی را مد نظر قرار داده است؛ به همین جهت، عامل فروش پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو عملکرد خیره‌کننده آن‎ها در زمینه عکاسی خواهد بود و در تیزرهای مختلف نیز به آن اشاره شده است. آن‌طور که به‌ نظر می‌رسد، حداقل یکی از پرچم‌داران جدید هواوی از دوربین سه‌گانه در قاب پشتی استفاده می‌کند؛ مدل «پرو» احتمالاً به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد بود و مدل «پی ۲۰» از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد.

تصاویر فاش‌شده به این موضوع اشاره دارند که پرچم‌داران جدید هواوی در بالای صفحه‌نمایش خود، مانند آیفون ۱۰ بریدگی خواهند داشت؛ البته تمامی مدل‌ها، حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حفظ کرده‌اند. مدل پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به دکمه‌ی فیزیکی هوم در پایین صفحه‌نمایش مجهز شده‌اند و مدل لایت از حسگر اثر انگشت در قاب پشتی بهره می‌گیرد.

در ابتدا هواوی در نظر داشت سری پی ۲۰ گوشی‌های خود را در نمایشگاه MWC 2018 به‌صورت رسمی معرفی کند؛ این رویداد در اواخر ماه فوریه (دهه اول اسفند) برگزار شد اما خبری از پرچم‌داران جدید شرکت چینی نبود. به‌ نظر می‌رسید هواوی تصمیم گرفته است رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود را به تعویق بیندازد تا به‌صورت مستقیم با سامسونگ وارد رقابت نشود.

انتظار می‌رود در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین ۹۷) در شهر پاریس، به‌صورت رسمی از گوشی‌های پی ۲۰ هواوی رونمایی شود؛ این خانواده شامل سه مدل پی ۲۰، پی ۲۰ پرو و پی ۲۰ لایت خواهد بود. بر اساس شنیده‌ها، ممکن است فروش تمامی مدل‌ها در نیمه بهار و در بخش‌هایی از آسیا آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات