بریدگی بالای نمایشگر ال جی جی 7 اختیاری خواهد بود

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس ویدیوی منتشرشده، ظاهرا ال‌جی قابلیتی در جی ۷ قرار داده است که به کمک آن می‌توان برش بالای نمایشگر را محو کرد.
تبلیغات

پیش‌تر در تصاویری که منتشر شده بود، شاهد وجود برش در بالای نمایشگر ال‌جی جی ۷ بوده‌ایم؛ برشی که در بسیاری از گوشی‌هایی که در رویداد MWC معرفی شدند، وجود داشت. اما بریدگی نمایشگر جی ۷ کمی با سایر گوشی‌ها تفاوت دارد؛ چرا که ال‌جی از یک ترفند نرم‌افزاری استفاده کرده است که از این لحاظ خود را از رقبا متمایز می‌کند. وجود بریدگی در بالای صفحه‌نمایش جی ۷ اختیاری است. با بررسی ویدیویی که اخیرا از این گوشی منتشر شده است، می‌توان دریافت که بریدگی در لحظاتی محو می‌شود. در واقع این ویژگی از طریق گزینه‌ای در تنظیمات فعال می‌شود. اگر با دقت به ویدیو نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آن بخشی که کاربر به تنظیمات می‌رود ویرایش شده است.

در واقع در ال‌جی جی ۷، شما قادر خواهید بود برشی مانند آن‌چه در آیفون ۱۰ وجود دارد، در بالای گوشی خود داشته باشید یا آن را در حاشیه‌ی بالای صفحه پنهان کنید؛ انتخاب با شما خواهد بود. گوگل در به‌روزرسانی اندروید P با انتقال آیکون‌ها شامل زمان، درصد باتری و... به استقبال بریدگی نمایشگر رفته است. ال‌جی نیز با قرار دادن این گزینه از طراحی یادشده استقبال کرده و انتخاب را به شما سپرده است. اختیاری بودن این مورد است که آن را از گوشی‌هایی مانند ایسوس ذن‌فون ۵ متمایز می‌کند.

امکانی که ال‌جی در جی ۷ گنجانده است، باعث می‌شود حتی در حالتی که بریدگی را حذف می‌کنید، مزیت خاصی در حالت عمودی، مانند انتقال آیکون‌ها به گوشه‌های بریدگی و در قسمت پیکسل‌های خاموش، وجود داشته باشد. قسمت‌های چپ و راست سنسورها و دوربین در این نوع طراحی معمولا بی‌استفاده می‌مانند؛ هرچند که یک چهارم اینچ به اندازه‌ی صفحه‌ نمایش اضافه می‌شود. در جی ۷ می‌توانید این گوشه‌ها را با بریدگی وسط هم‌سطح و هم‌رنگ کنید تا نمای جلوی گوشی فاقد بریدگی به نظر برسد. جدیدترین شایعات از عرضه‌ی جی ۷ و جی ۷ پلاس در ماه اردیبهشت خبر می‌دهند که دیرتر از زمان عرضه‌ی جی ۶ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات