هواوی به هدف عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۵ دست یافت

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در سال جاری میلادی عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون گوشی‌هوشمند را به عنوان هدف اصلی خود تعیین کرده بود، حال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۵ این کمپانی چینی اعلام کرده که به هدف خود دست یافته است.
تبلیغات

شاید هواوی به اندازه‌ی سامسونگ یا اپل در بازارهای اروپایی و آمریکایی شناخته شده نباشد، اما این کمپانی عملکرد بسیار خوبی را در سال‌های گذشته از خود به نمایش گذاشته است. این کمپانی کره‌ای سرمایه‌گذاری عظیمی را برای بازاریابی و تبلیغات خود در کشور‌های غربی انجام داده و از همین رو موفق شده تا عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند را نیز به هدف ۱۰۰ میلیون دستگاه تعیین شده برای سال ۲۰۱۵ برساند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند به معنای فروش تمام این محصولات نیست. شاید تعداد گوشی‌‌های هوشمند به فروش رفته توسط این کمپانی کمتر از میزان عرضه شده باشد، البته این موضوع به این معنا نیست که فاصله‌ی بین تعداد عرضه شده و تعداد به فروش رفته بسیار زیاد است، چراکه تفاضای بازار میزان گوشی‌های عرضه شده را تعیین می‌کند که با این وجود عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون گوشی نشان از تقاضای کاربران برای محصولات این شرکت است.

عرضه‌ی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند باعث شده تا هواوی در رده‌ی سوم بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان گوشی‌های هوشمند قرار گیرد. این کمپانی چینی پس از سامسونگ و اپل به این رده تکیه زده است. سال ۲۰۱۵ را باید سال خوبی برای هواوی خواند، چراکه این کمپانی با تولید نکسوس 6P علاوه بر گسترش آوازه‌ی برند خود، نظر مثبت بسیاری از منتقدان حوزه‌ی فناوری را نسبت به این محصولات خود برانگیخت. همچنین انتخاب هواوی توسط گوگل باعث می‌شود تا محبوبیت این برند در کشورهای غربی نیز افزایش یابد.

هواوی اخیرا اعلام کرده که در نظر دارد تا برند آنر خود را وارد بازار آمریکا کند. باید دید که آیا هواوی در بازار آمریکا به همان میزان که شاهد استقبال کاربران در آسیا و چین بوده پذیرایی خواهد شد یا کاربران روی خوشی به آن نشان نخواهند داد؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات