پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ تا اردیبهشت سال ۹۵ مختص گوشی گلکسی اس 7 خواهد بود

پنج‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته پس از انتشار شایعاتی در مورد داغ شدن بیش از حد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، سامسونگ به سرعت دست به کار شد و گوشی‌های پرچمدارش یعنی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را مجهز به پردازنده‌ی اختصاصی خود کرد. اما حالا خبر می‌رسد بار دیگر روابط کوالکام و سامسونگ خوب شده و گلکسی اس ۷ سامسونگ اولین گوشی خواهد بود که مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ می‌شود.
تبلیغات

کوالکام سال سختی را پشت سر می‌گذارد؛ چرا که قوی‌ترین پرازنده‌ی این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ دچار مشکلاتی از قبیل کنترل نامناسب دما و داغ شدن بیش از حد داشت. به علاوه این پردازنده عملکردی در حد پردازنده‌های پرچمدار موجود در بازار نیز نداشت. این‌ها همه دلایلی بود که باعث شد سامسونگ رو به استفاده از پردازنده‌ی اختصاصی خود با نام اکسینوس ۷۴۲۰ بیاورد. پردازنده‌ای که بنابر عملکرد در تست بنچمارک‌ها، قوی‌ترین پردازنده‌ی سال گذشته نیز به حساب می‌آید. اما حالا به نظر می‌رسد پردازنده‌ی جدید کوالکام با نام اسپدراگون ۸۲۰ هم در زمینه‌ی عملکرد و هم در زمینه‌ی کنترل دمای پردازنده، عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است.

شایعات بسیاری در مورد گوشی‌های جدید در ماه‌های گذشته منتشر شده‌اند که خبر از به کارگیری پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ داشتند و بسیاری نیز عقیده داشتند که می ۵ شیائومی اولین گوشی مجهز به این پردازنده خواهد بود؛ اما مدیر عامل شیائومی بیان کرد که تجربه‌ی کاربر برای آن‌ها بسیار مهم‌تر است و برای معرفی گوشی جدید خود عجله نخواهند کرد.

اما شایعات جدید منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، خبر از اختصاصی بودن پردازده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در گوشی گلکسی اس ۷ سامسونگ تا ماه آوریل ۲۰۱۶ میلادی می‌دهند. در حال حاضر زمان دقیق معرفی گلکسی اس ۷ مشخص نیست، اما به احتمال زیاد این گوشی اواخر ماه فوریه معرفی شده و در ماه مارس وارد بازار خواهد شد.

زمانی که شایعات مربوط به داغ شدن پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ فاش شد، اخباری مبنی بر تلاش کوالکام برای تغییر پردازنده‌ی خود به منظور استفاده در پرچمداران سامسونگ منتشر گردید که باعث دلخوری سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند شده بود. اگر شایعه‌ی جدید نیز صحت داشته باشد می‌تواند بار دیگر باعث دلخوری شرکت‌های بزرگ دیگر شود؛ چرا که باعث خواهد شد تا معرفی پرچمداران جدید آن‌ها با تاخیر مواجه شود.

با این حال پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ توسط سامسونگ و روند ۱۴ نانومتری FinFET تولید شده‌اند و ممکن است به این دلیل کوالکام برای سامسونگ برتری‌هایی نیز قائل شود. به علاوه شایعاتی مبنی بر آزمایش اسنپدراگون ۸۲۰ توسط سامسونگ برای اطمینان از داغ نشدن آن منتشر شده بودند که صحت آن‌ها نیز قابل تایید نیست.

برای مشاهده تمامی مطالب مرتبط با گلکسی اس ۷ به آدرس zoomit.ir/product/list/mobile/samsung/ مراجعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات