گلکسی اس 9 با تراشه اکسینوس 9810 در گیک‌بنچ رؤیت شد

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک مدل جدید از گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شده است. این مدل، ۴ گیگابایت رم دارد
تبلیغات

کم‌تر از دو هفته به معرفی رسمی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در تاریخ ۶ اسفند باقی مانده است و جدیدترین اطلاعات به‌دست‌آمده، مربوط به نسخه‌ای از کهکشانی رده‌بالای سامسونگ با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ است. این نسخه با شماره مدل SM-G960F مورد ارزیابی قرار گرفته و توانسته است به ترتیب در بررسی تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، ۳۶۴۸ و ۸۸۹۴ امتیاز به‌ دست آورد.

اطلاعات به‌دست‌آمده، به عرضه جانشین گلکسی اس ۸ با سیستم‌عامل اندروید اوریو و حداقل ۴ گیگابایت رم اشاره دارد. سیستم‌روی‌چیپ (SoC) جدید سامسونگ به پردازنده‌ای با هشت هسته پردازشی مجهز شده است که روی فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز عمل خواهند کرد. هسته‌های پردازشی، احتمالاً شامل چهار هسته‌ کم‌مصرف و چهار هسته‌ی رده‌بالا با فرکانس بیشتری هستند.

گلکسی اس 9

برای مقایسه، باید گفت فبلت گلکسی نوت ۸ موفق شد در آزمون گیک‌بنچ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام و اکسینوس ۹۸۱۰، در بررسی چندهسته‌ای به ترتیب ۶۵۹۰ و ۶۷۸۴ امتیاز به‌ دست آورد. البته این مقایسه کاملاً صحیح نیست؛ زیرا آزمون گیک‌بنچ به‌روزرسانی شده است و احتمال دارد از آن زمان، نتایج کمی تفاوت داشته باشد.

در یک خبر دیگر از AndroidHeadlines، اعلام شده است مودم مورد استفاده در تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ می‌تواند سرعت دریافت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد. این تراشه، از مودم Cat.18 LTE برخوردار است و دستیابی به سرعت بارگذاری ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را ممکن خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که قابلیت MIMO 4*4 برای پرچم‌دار جدید سامسونگ درنظر گرفته شده است که از چهار آنتن برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ از فناوری 6CA برخوردار است.

طبق شایعات، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل عرضه خواهند شد؛ مدل پایه، نزدیک به ۸۵۰ دلار قیمت دارد و برای مدل «پلاس» برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری درنظر گرفته شده است. با وجود عدم تغییر طراحی، پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ در زمینه عکاسی عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت و شاید حتی جزو بهترین محصولات در زمینه عکاسی باشند؛ بر اساس شایعات، هر دو مدل به سنسوری با F1.5 در پنل پشتی خود مجهز شده‌اند و اندازه دهانه لنزی قابل تغییر است. ضمن اینکه مدل «پلاس» از دوربین دوگانه عمودی استفاده خواهد کرد تا به اولین مدل از پرچم‌داران سری گلکسی اس با دوربین دوگانه تبدیل شود؛ هیچ‌یک از پرچم‌داران قبلی سری گلکسی اس سامسونگ به دوربین دوگانه مجهز نشده بود.

مدتی پیش، اعلام شد جانشین گلکس اس ۸ به نمایشگری ۵.۸ اینچی با رزولوشن +Quad HD مجهز خواهد بود و مدل دیگر از صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی استفاده می‌کند. هر دو مدل، به پنل سوپر آمولد مجهز شده‌اند و نمایشگری کشیده با ابعاد ۱۸.۵ به ۹ خواهند داشت. ظرفیت باتری در کهکشانی‌های جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل، تغییر چندانی پیدا نخواهد کرد؛ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به ترتیب به باتری ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهند شد.

به دنبال رونمایی از پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ، این شرکت آن‌ها را در نیمه مارس (اواخر اسفند) وارد بازار خواهد کرد. پیش‌فروش هر دو مدل در تاریخ ۱ مارس (۱۰ اسفند) آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات