میزان فروش و عرضه‌ گوشی‌های پیکسل و اسنشال فون در سال ۲۰۱۷ اعلام شد

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات جدید منتشرشده توسط IDC، فروش اندک گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل و اسنشال فون را در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.
تبلیغات

کمتر از دو هفته‌ی پیش گوگل گزارشی از عرضه‌ی محصولاتش در سال ۲۰۱۷ و مقایسه‌ی آن با سال ۲۰۱۶ منتشر کرد؛ با این حال طبق روال سال‌های گذشته خبری از اعداد و ارقام دقیق در این گزارش نبود. خوشبختانه مؤسسه‌ی IDC به‌عنوان یکی از منابع معتبر تحقیق بازار، به‌تازگی پیش‌بینی‌های خود در مورد عرضه‌ی محصولات گوگل و فروش گوشی‌ اسنشال فون در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است.

گزارش فروش پیکسل گوگل

طبق اعلام فرانسیسکو جرونیمو (مدیر تحقیقات IDC)، گوگل در سال گذشته‌ی میلادی ۳.۹ میلیون دستگاه گوشی پیکسل عرضه کرده است. این مؤسسه‌ی تحقیقاتی همچنین گزارش گوگل مبنی بر دو برابر شدن عرضه‌ی این گوشی نسبت به سال ۲۰۱۶ را تأیید می‌کند. در صورت صحت این آمارها، گوگل همچنان با بزرگان بازار فاصله‌ی زیادی دارد. استراتژی عرضه‌ی پیکسل و محدود کردن عرضه به بازارهای خاص، رشد آهسته‌ی گوگل در فروش محصولات سخت‌افزاری را به همراه داشته است.

گزارش فروش اسنشال فون IDC

بخش دیگری از گزارش IDC به میزان عرضه‌ی گوشی اسنشال‌فون، محصول استارتاپ اندی رابین اختصاص دارد؛ تنها ۸۸ هزار دستگاه از این گوشی در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده است. فروش این گوشی از ماه جولای ۲۰۱۷ آغاز شد. قطعا این آمار یک موفقیت برای اسنشال محسوب نمی‌شود؛ با این حال چنین فروشی برای اولین گوشی یک استارتاپ چندان ناامیدکننده نیست. تأخیرهای به‌وجودآمده در زمان عرضه به موفقیت این محصول صدمه زد؛ ولی با تلاش‌ این استارتاپ، هنوز احتمال موفقیت در سال‌های آینده وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات