اچ‌ تی‌ سی یو 12 سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارشی جدید، جانشین اچ‌تی‌سی یو ۱۱ بهار سال جاری میلادی به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی یو ۱۲ سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد؛ این شایعه توسط Ricciolo، افشاگر معروف توئیتر منتشر شده است. منبع انتشار این گزارش، پیش‌تر نیز شایعاتی در مورد گوشی‌های معرفی‌نشده‌ی دیگر منتشر کرده است و امیدواریم که اطلاعات ارائه‌شده، صحت داشته باشد.

ماه گذشته میلادی، مشخص شد که اچ‌تی‌سی یو ۱۲ در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نخواهد شد. معرفی نشدن پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی در این رویداد، منطقی به‌ نظر می‌رسد؛ سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ از گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس رونمایی خواهد کرد و ارائه یو ۱۲ در این نمایشگاه، باعث خواهد شد گوشی اچ‌تی‌سی در هیاهو معرفی کهکشانی‌های جدید سامسونگ به فراموشی سپرده شود!

به این ترتیب منطقی است که معرفی پرچم‌دار بعدی ا‌چ‌تی‌سی در بهار سال ۲۰۱۸ صورت گیرد.

با اینکه گزارش‌های زیادی از پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود HTC U12، شبیه یو ۱۱ پلاس نباشد! مدل مذکور در ماه نوامبر سال گذشته معرفی شد؛ جنس این گوشی از شیشه و فلز است و حسگر اثر انگشت در پنل پشتی آن قرار دارد. با اینکه یو ۱۱ پلاس حاشیه‌های باریکی دارد؛ اما این مدل همچنان با برخی از پرچم‌داران بازار که لقب گوشی بدون حاشیه را یدک می‌کشند، قابل مقایسه نیست.

اچ تی سی یو ۱۲

ممکن است سازنده‌ی تایوانی به دنبال معرفی پرچم‌دار جدید سری «یو» با حسگر اثر انگشت درون نمایشگر باشد. شرکت ویوو، گوشی Vivo X20 Plus UD را مجهز به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر معرفی کرده است؛ در واقع، پرچم‌دار این شرکت چینی از سنسور اثر انگشت ساخت سیناپتیکس استفاده می‌کند که مدتی پیش به‌صورت رسمی معرفی شده بود.

پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی، حاشیه‌های باریکی خواهد داشت و حتی ممکن است حاشیه‌های نازک‌تری در مقایسه با یو ۱۱ پلاس داشته باشد. در حال‌ حاضر مشخص نیست آیا اچ‌تی‌سی گوشی پرچم‌دار بعدی خود را با دوربین دوگانه ارائه خواهد داد یا به یک شاتر در پنل پشتی بسنده خواهد کرد؛ این شرکت هیچ‌ یک از گوشی‌های سال گذشته خود را با دوربین اصلی دوگانه ارائه نداده است؛ اما مقامات اچ‌تی‌سی مدتی پیش مدعی شدند که در آینده، گوشی‌هایی مجهز به دو دوربین در پنل پشتی ارائه خواهند داد.

تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام که از آن در گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ استفاده می‌شود، قلب تپنده‌ی یو ۱۲ خواهد بود. این تراشه، به هشت هسته پردازشی مجهز شده است و از فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری در توسعه آن استفاده می‌شود.

انتظار می‌رود سیستم‌عامل اندروید اوریو روی پرچم‌دار جدید شرکت تایوانی اجرا شود؛ هنوز مشخص نیست این مدل به اندروید ۸.۰ مجهز خواهد شد یا نسخه جدیدتر آن یعنی اندروید ۸.۱. رابط‌ کاربری اچ‌تی‌سی یو ۱۲ با پوسته‌ی سنس شخصی‌سازی خواهد شد.

یو ۱۱ به صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی مجهز است؛ اما گوشی جدید نمایشگر بزرگ‌تری خواهد داشت؛ مدتی پیش، یک فبلت ۶ اینچی با اسم‌ رمز HTC Imagine در رویداد محلی در تایوان به نمایش گذاشته شد که به ادعای ایوان بلس، همان پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌تی‌سی خواهد بود. این مدل، حاشیه‌های باریکی دارد؛ ول پنل پشتی یا حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر آن قابل مشاهده نیست. گزارش‌های پیشین به عرضه گوشی جدید اچ‌تی‌سی با نمایشگر 4K اشاره دارند؛ البته صحت این ادعا مشخص نیست. 

گمان می‌رود فبلت جدید اچ‌تی‌سی، به بلندگوهای استریو مجهز شده باشد؛ ضمن اینکه فناوری شارژ سریع کوالکام، شارژ باتری یو ۱۲ را به‌سرعت امکان‌پذیر خواهد کرد. در حال‌ حاضر،مشخص نیست پرچم‌دار بعدی تایوانی‌ها از نسخه ۳.۰ فناوری شارژ سریع کوالکام استفاده می‌کند یا از نسخه جدیدتر آن یعنی Quick Charge 4.0.

صرف‌ نظر از اینکه یو ۱۲ تا چه اندازه در بازار موفق عمل خواهد کرد، ممکن است امسال نسخه دیگری از پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌تی‌سی در پاییز ارائه نشود. پیش‌تر اعلام شده بود که تایوانی‌ها، گوشی‌های کم‌تری در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند کرد و به دنبال جبران زیان‌دهی خود در بازار موبایل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات