تیم کوک: اپل به کاهش فروش آیفون به‌دلیل جایگزینی باتری‌های فرسوده‌ اهمیت نمی‌دهد

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اپل در تصمیم‌گیری درباره‌ی جایگزینی باتری‌ فرسوده‌ی مدل‌های قدیمی آیفون هرگز به کاهش نرخ فروش آیفون‌های جدید فکر نکرده و این تصمیم را در راستای احترام به حقوق مشتریان گرفته است.
تبلیغات

تیم کوک در جریان مراسم اعلام عملکرد مالی سه‌ماهه‌ی اول اپل درباره‌ی برنامه‌های جایگزینی باتری‌های آیفون و همچنین نگرانی‌ها درباره‌ی کاهش سرعت آیفون‌ به‌ دلیل فرسوده شدن باتری آن‌ها صحبت کرد. در این مراسم از کوک سؤال شد که آیا برنامه‌ی اپل برای تعویض باتری‌های فرسوده با تخفیف بالا برای مشتریان این شرکت سبب کاهش فروش کلی گوشی‌های جدید آیفون‌ در آینده خواهد شد یا خیر.

یکی از سرمایه‌گذاران به نام تونی ساکونای از برنشتاین از کوک پرسید آیا اپل انتظار داشته است که در اثر برنامه‌ی جایگزینی باتری‌های فرسوده‌ی آیفون، میزان ارتقاء در میان مشتریان به‌ دلیل افزایش سرعت گوشی‌های خود کاهش یابد. کوک پاسخ داد که اپل در زمان گرفتن این تصمیم حتی به این مسئله فکر هم نکرده است.

مدیر عامل اپل توضیح داد که هنگام تصمیم به جایگزینی باتری آیفون‌های قدیمی با تخفیفی قابل توجه و شفافیت درباره‌ی اینکه چگونه باتری‌ها فرسوده می‌شوند، اپل هرگز درباره‌ی تأثیری که این کار روی نرخ ارتقاء مشتریان به آیفون‌های جدید‌تر خواهد داشت فکر نکرده است؛ در عوض اپل به این دلیل که این بهترین تصمیم در راستای احترام به حقوق مشتریان بوده آن را بدون هیچ‌گونه تعللی عملی کرده است.

این را که برنامه‌ی جایگزینی باتری چه تأثیری روی میزان فروش آیفون‌های جدید‌تر خواهد داشت در نظر نگرفته‌ایم. در حقیقت خود من نمی‌دانم این تصمیم چه تأثیری روی فروش آیفون‌های جدید‌تر خواهد داشت. این کار را انجام دادیم چون فکر کردیم که درست‌ترین کاری است که باید برای مشتریان انجام داد. ازاین رو هنگام گرفتن این تصمیم هرگز به کاهش فروش محصولات خود در آینده فکر نکردیم.

کوک همچنین به قابل‌ اعتماد بودن آیفون در طولانی‌مدت اشاره کرد و اظهار داشت که به‌طور کلی میزان قابلیت اطمینان آیفون فوق‌العاده است. او به‌طور خاص به بازار آیفون اشاره کرد که برای اپل بسیار خوب است و در نهایت سبب افزایش پایگاه کاربران آیفون خواهد شد.

اساسا، با کاربران آیفون مواجه هستید که بهترین دستگاه را دارند ولی همچنان هر سال گوشی‌های خود را ارتقاء می‌دهند. این دسته از افراد یا دستگاه قدیمی را می‌فروشند یا درست در زمانی که نیاز به ارتقاء است آن را تعویض می‌کنند. بنابراین، با دو نوع از کاربران آیفون روبه‌رو هستید؛ یک گروه که آخرین مدل آیفون را دارند و گروهی دیگر با دستگاه‌های قدیمی. کوک در این باره توضیح می‌دهد:

شیوه‌ای که من به این موضوع نگاه می‌کنم این است که به‌طور کلی قابلیت اطمینان آیفون فو‌ق‌العاده است. بازاری که پیش از این در دست داشته‌ایم در طول سال‌ها از لحاظ تعداد گسترش یافته است و می‌بینید که اپراتورها و خرده‌فروش‌ها برای معاوضه‌ی آیفون‌ها برنامه‌های پویایی دارند، زیرا آیفون بیشترین محبوبیت را در میان سایر برندها دارد.این مانند یک بافر برای مشتری عمل می‌کند که محصول قدیمی خود را با یک آیفون جدید معاوضه می‌کند و همان محصول قدیمی در جایی دیگر به دست مشتری دیگری می‌رسد. از آن‌جایی که این موضوع در نهایت سبب افزایش محبوبیت آیفون خواهد شد، با دید مثبت به آن نگاه می‌کنم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات