نسل دوم گوشی نوکیا 6 با پردازنده قدرت‎مندتر، OZO Audio و عکاسی Bothie معرفی شد

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌ام‌دی گلوبال، نسل جدید گوشی نوکیا ۶ را با پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۳۰، چهار گیگابایت رم و نمایشگر FHD معرفی کرد.
تبلیغات

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اچ‌ام‏‌دی گلوبال به‌صورت رسمی از گوشی جدید خود با برند نوکیا رونمایی کرده است. محصول تازه معرفی‌شده توسط تایوانی‌ها به‌عنوان نسل دوم گوشی نوکیا ۶ وارد بازار خواهد شد و به‌صورت انحصاری برای عرضه در چین با قیمت ۲۳۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

برخلاف نسل قبل، مدل ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز استفاده می‌‏کند؛ تراشه مذکور، قدرت بیشتری نسبت به اسنپدراگون ۴۳۰ ارائه می‌دهد. لازم به‌ ذکر است که در نوکیا ۶ عرضه‌شده در سال گذشته، شرکت سازنده از تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ استفاده کرده بود؛ البته استفاده از اسنپدراگون ۶۳۰ در میان گوشی‌های هوشمند جدید با برند نوکیا، چندان جدید نیست و نوکیا ۷ مدتی پیش با این پردازنده معرفی شد.

نوکیا ۶ مدل 2018

اچ‌ام‌دی گلوبال در نظر دارد مدل جدید نوکیا ۶ را در دو نسخه عرضه کند؛ مدل پایه به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و برای ذخیره‌سازی محتوای بیشتر، می‌توانید نسخه دیگر را با ۶۴ گیگابایت حافظه خریداری کنید. باید اشاره کرد که حافظه رم در هر دو مدل یکسان است و ۴ گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت. امکان رزرو نسل دوم گوشی نوکیا ۶ در حال‌ حاضر فراهم است؛ اما این مدل تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) وارد بازار نخواهد شد. مدل پایه با برچسب قیمتی ۲۳۰ دلار عرضه می‌شود و نسخه دیگر با حافظه داخلی بیشتر، ۲۴۵ دلار قیمت دارد.

یکی‌دیگر از قابلیت‌هایی که باعث تمایز مدل جدید نوکیا ۶ از نسخه‌ ۲۰۱۷ خواهد بود، ویژگی OZO Audio است؛ این فناوری صوتی پیشرفته، اجازه می‌دهد صدا را به‌صورت ۳۶۰ درجه، ثبت و به‌صورت فراگیر پخش کنید.

نوکیا ۶ مدل 2018

هنگامی‌که بحث عکاسی به میان می‌آید، نسل دوم گوشی نوکیا ۶ شاید کمی شما را دلسرد کند؛ در زمینه عکاسی، مدل ۲۰۱۸ این گوشی نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری نداشته است و همچنان از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در حالی‌ این گوشی فاقد دوربین دوگانه است که برخی از محصولات هم‌رده، این ویژگی را ارائه می‌دهند. عکاسی سلفی نیز به کمک دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی امکان‌پذیر خواهد بود. شرکت سازنده در جانشین نوکیا ۶، این قابلیت را فراهم کرده است که از قابلیت Bothie Mode استفاده کنید؛ به کمک این ویژگی که پیش‌تر در گوشی نوکیا ۷ و نوکیا ۸ ارائه شده بود، می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از دوربین سلفی و اصلی برای عکاسی بهره بگیرید.

نسل جدید میان‌رده فنلاندی‌ها، فاقد دکمه‌ی فیزیکی است؛ برخلاف مدل قبل که از ترکیب کلید فیزیکی هوم و دکمه‌های لمسی استفاده می‌کند. به همین جهت، مدل ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ با یک حسگر اثر انگشت در پنل پشتی همراه شده و به دکمه‌های ناوبری نرم‌افزاری متکی است.

نوکیا ۶ مدل 2018

مانند مدل سال ۲۰۱۷، نسخه جدید نوکیا ۶ فاقد صفحه‌نمایش کشیده است؛ استفاده از نمایشگر بزرگ با نسبت ابعاد ۱۸:۹ به یک تِرِند تبدیل شده است که سازندگان مختلفی از آن پیروی می‌کنند. بااین‌حال اچ‌ام‌دی گلوبال به استفاده از نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن FHD (یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نسبت ابعاد ۱۶:۹ رضایت داده است. نسل دوم گوشی نوکیا ۶ با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید عرضه نخواهد شد و از اندروید نوقا ۷.۱.۱ استفاده می‌کند؛ اما اچ‌ام‌دی وعده داده است که به‌روزرسانی اندروید اوریو را برای گوشی جدیدش منتشر خواهد کرد.

در ادامه، می‌توانید جدول مقایسه بین نخستین نسل از گوشی نوکیا 6 و نوکیا 6 (مدل 2018) را مشاهده کنید:

مشخصات / گوشی 

نوکیا ۶ (مدل ۲۰۱۸)

نوکیا ۶ 

پردازنده

اسنپدراگون ۶۳۰

اسنپدراگون ۴۳۰

سیستم‌عامل

اندروید ۷.۱.۱

اندروید ۷.۱.۱

حافظه‌ی رم

چهار گیگابایت

سه گیگابایت / چهار گیگابایت

صفحه نمایش

نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD

نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD

محافظ صفحه

کورنینگ گوریلا گلس

کورنینگ گوریلا گلس ۳

حافظه ذخیره‌سازی

۳۲ گیگابایت / ۶۴ گیگابایت

۳۲ گیگابایت / ۶۴ گیگابایت

microSD

حداکثر ۱۲۸ گیگابایت

حداکثر ۲۵۶ گیگابایت

دوربین اصلی

۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0، فلاش LED دوگانه، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز

۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0، فلاش LED دوگانه، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز

دوربین جلو

8 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0، عکاسی هم‌زمان (Bothie Mode)

8 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0

ارتباطات

بلوتوث ۵.۰، یواس‌بی نوع سی

بلوتوث ۴.۱، میکرو یواس‌بی

سیم کارت

نانو سیم

نانو سیم

باتری

۳۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

وزن

اعلام نشده

۱۶۹ گرم

ابعاد

۱۴۸.۸ در ۷۵.۸ در ۸.۱۵ میلی‎متر

۱۵۴ در ۷۵.۸ در ۷.۹ میلی‌متر

رنگ‌ها

مشکی، نقره‌ای

مشکی، طلایی، آبی و خاکستری

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات