تست باتری پرچمداران مایکروسافت: لومیا 1520 در برابر لومیا 950 و 950XL

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
امروزه طول عمر باتری یکی از ملاک‌های مهم انتخاب گوشی هوشمند است. اخیرا سه پرچمدار مایکروسافت به منظور بررسی عملکرد باتری مورد تست قرار گرفته‌اند که نتایج جالبی به دست آمده است.
تبلیغات

می‌توان گفت این روزها پردازنده‌ها و حتی نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند پیشرفت بیش از انتظاری داشته‌اند. اما روند پیشرفت باتری بسیار کند بوده و این باعث شده تا طول عمر باتری به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شود؛ از این‌رو به نظر می‌رسد تنها راهی که می‌توان توسط آن به طول عمر کم باتری غلبه کرد، استفاده از باتری‌های بزرگ و دارای حجم بیشتر است.

لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL به ترتیب با ظرفیت باتری ۳۰۰۰ و ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی دو پرچمدار جدید مایکروسافت هستند که به ویندوز ۱۰ موبایل مجهز شده‌اند. لومیا ۱۵۲۰ نیز یکی از پرچمداران قبلی مایکروسافت با ظرفیت باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است. هر سه گوشی هوشمند دارای باتری‌‌های قوی و نمایشگرهای Quad HD با پردازنده‌های اسنپ‌دراگون و ویندوز ۱۰ موبایل هستند که هر سه پرچمدار مورد بررسی و تست باتری قرار گرفته‌اند. در زیر نتایج تست را مشاهده می‌کنید:

پخش ویدئو:

تست باتری پرچمداران مایکروسافتی

وب گردی:

2lumiatest 2faea

مکالمه:

3lumiatest 5e34a

همان طور که از نتایج فوق مشاهده می‌کنید، لومیا ۱۵۲۰ نسبت به دو پرچمدار جدید مایکروسافت در همه‌ی تست ها جلوتر بوده و دارای ۱۰ درصد باتری بزرگ‌تر است که در زمان مکالمه نسبت به لومیا ۹۵۰ عملکرد به مراتب بهتری دارد؛ این نتیجه تفاوت عملکرد پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و اسنپ‌دراگون ۸۰۸ را نشان می‌دهد. مشابه این عملکرد در وبگردی نیز مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد انتخاب نمایشگرهای کوچک به منظور مصرف کم باتری، نادرست است.

به طور خلاصه نتیجه‌ی تست به شرح زیر است:

زمان تماس 3G لومیا ۹۵۰XL در حدود ۱۷ ساعت است که در مقایسه با لومیا ۹۵۰ امتیاز دو برابر را کسب کرده است. زمان وبگردی لومیا ۹۵۰، ۷ ساعت و نیم بود؛ اما زمان وبگردی لومیا ۹۵۰XL، حدود سه ساعت بیشتر از لومیا ۹۵۰ است. زمان پخش ویدیوی لومیا ۹۵۰، ۹ ساعت و ۴۰ دقیقه و لومیا ۹۵۰XL،  ده ساعت و ۳۸ دقیقه است. درنهایت لومیا ۱۵۲۰ در مقایسه با دو پرچمدار جدید دارای عملکرد شارژدهی خوب بوده که باعث می‌شود طول عمر باتری خوبی هم داشته باشد؛ همین علت نیز باعث می‌شود که کاربران به این پرچمدار قبلی مایکروسافت بهای بیشتری بدهند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا طول عمر باتری ملاک مهمی برای شماست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات