وان پلاس 6 همراه حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه می‌شود

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق یک شایعه‌ی جدید، وان‌پلاس ۶، پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس برخلاف انتظارها در ماه مارس و همراه با حسگر جدید اثر انگشت سیناپتیکس معرفی خواهد شد.
تبلیغات

وان‌پلاس پرچم‌دار پیشین خود، وان پلاس ۵ را در ماه ژوئن امسال معرفی کرد. کمی پیش، وان‌پلاس ۵ تی دیگر پرچم‌دار این شرکت نیز در ماه نوامبر عرضه شد. با توجه به شایعه‌ی جدیدی که اخیرا منتشر شده است، به نظر می‌رسد این شرکت چینی احتمالا وان‌پلاس ۶، پرچم‌دار بعدی خود را پیش از موعد معرفی خواهد کرد. پس از معرفی وان‌پلاس ۵، پیش‌بینی می‌شد که وان‌پلاس ۶ نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ از راه برسد؛ اما بر اساس این شایعه‌ی جدید، احتمال می‌رود وان‌پلاس ۶ در ماه مارس سال آینده‌ رونمایی شود. با این حال، منبع این شایعه نامشخص است و در مورد صحت آن نمی‌توان چندان مطمئن بود.

این شایعه علاوه بر اشاره به تاریخ معرفی این گوشی، تاریخ عرضه‌ی آن به بازار را نیز در پایان ماه مارس می‌داند. همچنین در صورت صحت جزئیات این خبر، وان‌پلاس ۶ مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵، آخرین تراشه‌ی کوالکام خواهد بود و از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر سیناپتیکس - به نام کلیر آی‌دی (Clear ID) - که اخیرا معرفی شد، بهره خواهد گرفت. پیش از این اعلام شده بود که ویوو، اولین گوشی هوشمند مجهز به چنین حسگر اثر انگشتی را عرضه خواهد کرد. با توجه به اینکه ویوو و وان‌پلاس هر دو در مالکیت یک شرکت هستند، احتمال می‌رود که وان‌پلاس نیز در زمره‌ی اولین استفاده‌کنندگان از این فناوری قرار بگیرد. با این حال، سیناپتیکس اعلام کرده که تولید حسگر اثر انگشت را برای ۵ شرکت برتر تولیدکننده‌ی گوشی آغاز کرده است و وان‌پلاس از جمله‌ی آن‌ها به شمار نمی‌رود. با توجه به این مسئله، صحت این شایعه زیر سؤال می‌رود.

به احتمال فراوان، وان‌پلاس ۶ همانند دو نسل پیشین، مجهز به یک دوربین دوگانه خواهد بود. همچنین این گوشی احتمالا بار دیگر از فلز ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود وان‌پلاس ۶ در دو نسخه با حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی معرفی شود. علاوه بر این، اندروید اوریو به‌صورت پیش‌فرض و به همراه اکسیژن‌اواس، پوسته‌ی اختصاصی وان‌پلاس، روی این گوشی اجرا شود. در نهایت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این گوشی با حاشیه‌های بسیار نازک و زبان طراحی مشابه وان‌پلاس ۵ تی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات