صفحه نمایش OLED آیفون 8 را کمپانی JDI خواهد ساخت

سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون‌های جدید مانده، اما به نظر می‌رسد که شرکت اپل از چندین سال پیش به فکر توسعه‌ی قطعات آیفون‌ نسل‌های بعدی است؛ از این‌رو شایعات حاکی از آن است که شرکت ژاپنی JDI مسئولیت تولید انبوه نمایشگر برای آیفون ۸ را به عهده می‌گیرد.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی JDI یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید کننده‌ی نمایشگر و همچنین یک سرمایه گذاری مشترک میان شرکت های سونی، توشیبا و هیتاچی است. از چندی پیش شایعاتی مبنی بر اینکه اپل ۱.۷ میلیارد دلار را به شرکت JDI تزریق کرده تا فرایند تولید انبوه این نمایشگرها را آغاز کند، مطرح شده بود. اگر این مساله واقعیت داشته باشد، همکاری بین اپل و JDI یک پروسه‌ی طولانی خواهد بود که درنهایت شرکت JDI صفحه‌نمایش‌های محصولات اپل را تولید خواهد کرد. البته شرکت JDI اخیرا اعلام کرده بود که نمایشگرهایی برای آیفون‌های جدید تولید می‌کند که دارای تکنولوژی پیچیده‌ای هستند که این مساله یادآور استفاده از فناوری تاچ سه بعدی است.

ال سی دی

شرکت اپل آیفون ۸ را در سال ۲۰۱۸ روانه بازار می‌کند که به نظر می‌رسد تکنولوژی نمایشگرهای این آیفون‌های جدید از نوع OLED خواهد بود. البته گفته می‌شود اپل به دلیل مسائلی مانند کاهش عمر باتری و کارکرد تلفن‌های همراه خود و همچنین صرفه‌جویی در مصرف باتری به نمایشگرهای OLED روی آورده است. تا بهار سال ۲۰۱۸، شرکت JDI تولید انبوه نمایشگرهای OLED آیفون‌های بعدی را به عهده می‌گیرد. البته ناگفته نماند که شایعات پیشین حاکی از آن بود که دو کمپانی ال‌جی و سامسونگ نیز برای همکاری با اپل در این پروژه با یکدیگر در رقابت هستند.

از آنجایی که شرکت شیائومی تولید نمایشگرهای OLED را به ال‌جی سپرده و اپل نیز در سال‌های آتی از نمایشگر OLED در گوشی‌های آیفون‌ خود استفاده خواهد کرد، جای تعجبی نیست که این نوع نمایشگر به زودی جایگزین نمایشگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات