سامسونگ و ال‌ جی گوشی‌های جدیدی در CES 2018 معرفی خواهند کرد

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در نمایشگاه CES 2018، میان‌رده‌های جدید سامسونگ و ال‌جی به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد. اعضای جدید سری گلکسی ای، ماه آینده ارائه می‌شود.
تبلیغات

 براساس گزارش‌های منتشرشده توسط ETnews، سامسونگ و ال‌جی با گوشی‌های جدید خود به نمایشگاه CES 2018 قدم خواهند گذاشت. البته باید اشاره کرد که سامسونگ و ال‌جی پرچم‌داران ۲۰۱۸ خود را در این نمایشگاه معرفی نخواهند کرد و آن‌طور که از گمانه‌زنی‌ها پیدا است، احتمالاً میان‌رده‌های جدید این دو شرکت کُره‌ای در اوایل سال آینده رونمایی می‌شود.

پیش‌بینی گوشی‌های جدیدی که توسط سامسونگ و ال‌جی عرضه خواهند شد، چندان دشوار ب ه‎نظر نمی‌رسد؛ انتظار داریم سامسونگ با معرفی گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس، سال جدید میلادی را آغاز کند. ال‏‌جی نیز از مدل ۲۰۱۸ گوشی LG K10 رونمایی خواهد کرد. با اینکه اطلاعات مذکور رسمی نیست؛ اما چندان متعجب نخواهیم شد که صحت داشته باشند؛ بازه زمانی مرسوم برای رونمایی از اعضای جدید سری K گوشی‌های ال‌جی و خانواده گلکسی ای سامسونگ، ماه ژانویه است.

گلکسی ای 8 پلاس

تصویر لورفته از گلکسی ای 8 پلاس سامسونگ

با اینکه گوشی‌های جدید هر دو شرکت، میان‌رده‌ در نظر گرفته خواهند شد؛ از نظر مشخصات سخت‌افزاری و طراحی با یک‌دیگر تفاوت‎های چشمگیری خواهند داشت. سامسونگ برای یکپارچگی هرچه بیشتر نام‌گذاری گوشی‌های سری گلکس ای و پرچم‌داران خود، تصمیم گرفته است از عرضه مدل‌های جدید گلکسی ای ۵ و گلکسی ای ۷ صرف‌ نظر کند؛ همان‌طور که در ابتدا گفته شد، به جای این دو گوشی از گلکسی ای ۸ و نسخه «پلاس» آن رونمایی خواهد شد.

اعضای جدید سری گلکسی ای برخی از مشخصه‌های خوب پرچم‌داران امسال سامسونگ را به ارث خواهند برد؛ از جمله آن‌ها، می‎توان به طراحی بدون حاشیه و نمایشگر بزرگ و کشیده‌ی سوپرامولد با نسبت ابعاد ۱۸:۹ اشاره کرد؛ با توجه به تصاویری از گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس به‌ دست آمده است، خبری از صفحه‌نمایش لبه‌ منحنی در گوشی‏‌های میان‌رده این شرکت نیست. اعضای جدید سری گلکسی ای از Bixby Home و Bixby Reminders پشتیبانی خواهند کرد؛ با این‌حال، هر دو مدل فاقد دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی هستند و البته نمی‌توانید از گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس برای دسترسی به Bixby Voice - امکانات صوتی بیکسبی - استفاده کنید.

در رابطه با گوشی‌های جدید سامسونگ از سری گلکسی ای، مدتی پیش در زومیت، مشخصات‌ نهایی گلکسی ای ۸ پلاس به همراه یک ویدیو کوتاه از آن منتشر شد. نسخه پلاس گلکسی ای ۸ به صفحه‎نمایش ۶ اینچی با رزولوشن +Full HD مجهز خواهد بود؛ مدل دیگر با نمایشگر ۵.۷ اینچی با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل ارائه می‎شود. باید اشاره کرد که میان‌رده‌های جدید سامسونگ، فاقد دوربین اصلی دوگانه هستند؛ بااین‌حال دوربین ثانویه دوگانه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که نظر علاقه‌مندان به عکاسی سلفی را جلب خواهد کرد.

برای مقایسه، مدل ۲۰۱۸ گوشی ال‌جی K10 حاشیه‌های زیادی خواهد داشت؛ ضمن اینکه به یک نمایشگر ۵.۳ اینچی با نسبت ابعاد مرسوم ۱۶ به ۹ مجهز شده است. پردازنده چهار هسته‌ای، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات گوشی جدید ال‌جی از سری K به‌شمار می‌رود. البته، این مدل از رادیوی FM پشتیبانی خواهد کرد و می‌توانید به کمک نسخه جدید ال‌جی K10، از مزایای سرویس پرداخت LG Pay بهره‌مند شوید.

تنها زمان می‎تواند مشخص کند که آیا اطلاعات فاش‌شده در مورد زمان معرفی گوشی‌های جدید سامسونگ و ال‎جی صحت دارد یا خیر. بااین‎حال برای تشخیص درستی این شایعات، مدت‌زمان زیادی نباید منتظر بمانید؛ زیرا نمایشگاه CES 2018 از تاریخ ۹ ژانویه (۱۹ دی) آغاز به‌ کار خواهد کرد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات