اندروید تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۱ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار خواهد گرفت

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
در روزهای گذشته خواندید که موسسه‌ی تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرد که رشد فروش گوشی‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی برای اولین بار تک رقمی شده و به ۹.۸ درصد خواهد رسید. اما این موسسه در پیش‌بینی دیگر اعلام کرده است که تا آخر سال میلادی جاری سیستم عامل اندروید گوگل سهم بزرگ ۸۱.۲ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند را در دست خواهد داشت.
تبلیغات

موسسه‌ی تحقیقاتی IDC در تخمین جدید خود عملکرد هر یک از بزرگان سیستم عامل در دنیا را مورد بررسی و پیش‌بینی قرار داده است. این کارشناسان معتفد هستند که در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی و در طی یک سال ۱.۱۶ میلیارد دستگاه اندرویدی به فروش خواهد رسید که نشان از رشدی ۹.۵ درصدی در قیاس با سال ۲۰۱۴ میلادی دارد. این عدد سهم شگفت‌انگیز ۸۱.۲ درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار سیستم عامل گوگل قرار خواهد داد.

اپل در طی سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۲۶ میلیون دستگاه آیفون به فروش خواهد رساند که در واقع ۱.۸ درصد بازار را در اختیاز این شرکت قرار می‌دهد. این مقدار نشان دهنده‌ی رشد ۱۷.۳ درصدی در قیاس با سال گذشته است. اما اصلی‌ترین چالش پیش روی کوپرتینویی‌ها ادامه‌ی روند رو به رشد کنونی با معرفی ‌آیفون ۷ است.

همچنین IDC پیش‌بینی فروش ۳۱.۳ میلیون دستگاه ویندوز فون را کرده است که تنها ۲.۲ درصد بازار را در اختیار سیستم عامل مایکروسافت قرار می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته ۱۰.۲ درصد کاهش داشته است.

idc 64123

به علاوه این موسسه‌ی تحقیقاتی پا را فراتر گذاشته و پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱.۵۴ میلیارد دستگاه گوشی اندرویدی به فروش می‌رسد که به معنای ۸۲.۶ درصد از سهم بازار برای این سیستم عامل است. در آن سال رشد سالیانه‌ی اندروید به ۴.۸ درصد کاهش می‌یابد. طی چهار سال آینده اندروید به طور میانگین رشد ۷.۷ درصدی را تجربه خواهد کرد.

IDC در این مدت برای اپل رشد ۶.۵ درصدی را پیش‌بینی کرده است. این رشد باعث فروش ۲۶۳.۴ میلیون دستگاه آیفون در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که به معنای سهم ۱۴.۱ درصدی از بازار است. در این چهار سال اپل به طور میانگین شاهد رشد ۳.۱ درصدی خواهد بود.

با فروش ۴۳.۶ میلیون دستگاه ویندوز فون در سال ۲۰۱۹، این سیستم عامل ۲.۱ درصد از بازار را در دست خواهد گرفت. با این که رشد کلی ویندوز فون ۴.۵ درصد خواهد بود اما در سال ۲۰۱۹ ویندوز فون طبق پیش‌بینی‌ها با ۱۱.۴ درصد رشد سالیانه، درصد رشد بیشتری در قیاس با iOS و اندروید خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۹ میلادی IDC پیش‌بینی فروش بیش از ۱.۸۶ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند را کرده است که به معنای رشد میانگین ۷.۴ درصد به صورت سالانه است. البته توجه به این نکته ضروری است که ممکن است معرفی فناوری جدید یا حتی یک سیستم عامل دیگر بتواند این اعداد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات