با ۶ گوشی و تبلت ناموفق اندرویدی تاریخ آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
مطالعه 5 دقیقه
اندروید به زودی هفت ساله خواهد شد. از سپتامبر سال ۲۰۰۸ که اولین گوشی اندرویدی با نام T-Mobile G1 معرفی شد، هزاران گوشی اندرویدی دیگر نیز روانه‌ی بازار شده‌اند. شاید بسیاری از این گوشی‌ها قدرتمند و زیبا بودند اما برخی دیگر نیز شکست خورده و لقب یک محصول بد را گرفته‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به مرور ۷ مورد از بدترین گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی بپردازیم.
تبلیغات

در تاریخچه‌ی ۷ ساله‌ی اندروید می‌توان گوشی‌های بسیار خوبی را دید اما در نقطه‌ی مقابل گوشی‌های ضعیفی نیز وجود دارند که در برخی موارد فروش خوبی نداشته و شرکت‌های سازنده نیز از این اشتباهات خود درس‌های زیادی نیز گرفته‌اند.

در ادامه به مرور ۷ مورد از بدترین گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند اندرویدی خواهیم پرداخت.

فایر فون آمازون

amazon fire phone announced 53a2bd18de17e 821e1

تقریبا تمامی علاقمندان به فناوری نام این گوشی آمازون را شنیده‌اند اما افراد بسیار کمی اقدام به خرید آن کرده‌اند. ابتدا و در زمان عرضه در تابستان سال ۲۰۱۴ قیمت ۶۵۰ دلاری آن بود که بسیاری را از خرید این گوشی منصرف کرد چرا که فایر فون امکاناتی زیادی نداشت. آمازون در نهایت قیمت این گوشی را به ۱۳۰ دلار نیز کاهش داد اما زمان مناسب گذشته بود و این قیمت کم نیز نتوانست مانع از شکست فایر فون شود. این شکست به قدری سنگین بود که آمازون ماه آگوست گذشته فروش فایر فون را کاملا متوقف کرد. آمازون تعداد دقیق فایر فون فروش رفته را اعلام نکرد اما بیان کرد که ساخت و توسعه‌ی این گوشی ۱۷۰ میلیون دلار ضرر به این شرکت وارد آورده است.

Dell Streak 7

dell streak 7 0 e8202

Dell Streak 7 در واقع نسل جدیدی از Dell Streak بود که صفحه نمایش ۵ اینچی داشته و در سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود. دل پس از یک سال استریک ۷  را معرفی کرد. استریک ۷ دارای سیستم عامل اندروید ۲.۲ با ایرادات بسیار بود که شارژدهی باتری کمی نیز داشت. به علاوه صفحه نمایش ۷ اینچی آن نیز رزولوشن پایین ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل داشت. دل تولید این محصول را اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی متوقف کرده و بار دیگر به سراغ معرفی این گونه محصولات نرفت.

HTC First

htc first review 001 951e5

First ساخت اچ‌تی‌سی، اولین و آخرین گوشی هوشمند در دنیا بود که به صورت پیش فرض دارای رابط کاربری فیسوک بر روی اندروید بود. این رابط کاربری که فیسبوک هوم نام داشت، جذابیتی برای کاربران نداشت و خود گوشی نیز ویژگی جدید و خاصی نیز ارائه نداده بود. بعد از آن که این گوشی نتوانست نظر کاربران در آمریکا را به خود جلب کند، عرضه‌ی آن در سراسر دنیا نیز متوقف شد.

نوکیا ایکس

nokia x2 0 2d9e7

سری ایکس گوشی‌های نوکیا، قیمتی مناسب داشتند و در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. این گوشی‌ها دارای سیستم عامل اندروید بودند اما به عنوان جایگزین اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل، بر روی معرفی اپلیکیشن‌های مایکروسافت تمرکز کرده بودند. هر چند این دستگاه‌ها در ابتدا به عنوان اولین گوشی‌های اندرویدی نوکیا مورد توجه قرار گرفتند اما سری ایکس نوکیا نتوانست فروش خوبی داشته باشد. به نظر می‌رسد کاربران در خرید گوشی‌های پایین رده ترجیح می‌دهند این گوشی به صورت خالص اندروید باشد یا به طور خالص ویندوز و نه ترکیبی از این دو. مدتی پس از معرفی ایکس ۲، مایکروسافت تولید این سری را متوقف کرد.

دابل تایم سامسونگ

samsung doubletime 0 47025

سال ۲۰۱۱ زمانی که دابل تایم سامسونگ عرضه شد، کاربران علاقه‌ی بسیاری به گوشی‌های تاشو و صفحه کلید فیزیکی داشتند. در آن زمان گوشی‌های اندرویدی قدرتمند بسیاری با صفحه کلید فیزیکی، وجود داشتند اما دابل تایم یکی از آن‌ها نبود. هر چند صفحه کلید آن باکیفیت بود اما سایر مشخصات مناسب این گوشی نبودند. پردازنده‌ی دابل تایم تک هسته‌ای با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز بود و سایر موارد از جمله ۲۶۰ مگابایت رم و صفحه نمایش بی‌کیفیت نیز باعث تبدیل شدن این گوشی به یک محصول ضعیف شد.

تبلت پی سونی

sony tablet p 0 95b86

تبلت پی یک گجت تاشو بود اما از نوع تبلت. این تبلت دارای صفحه نمایش تاشو با یک لولا در وسط بود. تبلت پی که در سال ۲۰۱۱ با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شد، مجهز به دو صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بود که هر کدام دارای رزولوشن ۱۰۲۴ در ۴۸۰ پیکسل بودند. سونی نتوانست از این دو صفحه نمایش به خوبی استفاده کند و از طرفی به دلیل وجود لولا امکان استفاده از این دستگاه به عنوان تبلتی ۱۱ اینچی وجود نداشت. پس از فروش ناامید کننده، سونی یک سال پس از عرضه‌ی محصول، پشتیبانی نرم‌افزاری آن را متوقف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات