اوپو در حال توسعه نسخه‌ نزدیک به اندروید خام برای گوشی‌های هوشمند خود است

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اوپو یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان گوشی هوشمند در چین است که گوشی‌های خود را در بازارهای جهانی از جمله آمریکا نیز به فروش می‌رساند. این شرکت گوشی‌های خود را با نسخه‌ای سفارشی‌سازی شده از اندروید با نام Color OS عرضه می‌کند. اما با توجه به اقبال کم به این رابط‌های کاربری اوپو قصد توسعه‌ی نسخه‌ای از اندروید دارد که بسیار نزدیک به اندروید خام است.
تبلیغات

اوپو در گذشته گوشی‌های خود را با پوسته‌ای بر روی اندروید با نام Color OS عرضه می‌کرد؛ اما این شرکت قصد دارد تا برای کاربران خود در خارج از شرق آسیا، نسخه‌ای از اندروید نزدیک به نسخه‌ی خام سیستم‌عامل گوگل را توسعه دهد.

اوپو می‌گوید کاربران خارج از آسیا به طور عام تمایل به سیستم‌عامل نزدیک به اندروید خام دارند؛ به همین دلیل این شرکت پروژه‌ای با نام Spectrum را آغاز کرده است. هدف این پروژه توسعه سیستم‌عاملی نزدیک به اندروید خام با تعداد کمی اپلیکیشن‌های اختصاصی اوپو، برای گوشی‌های آینده‌ی این شرکت است.

علاوه بر ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اندروید خام، این پروژه اپلیکیشن‌ دوربین مخصوص اوپو، سیستم بهبود صدای MaxxAudio و برخی ژست‌های حرکتی برای صفحه‌نمایش را به سیستم‌عامل جدید اوپو اضافه خواهد کرد. علاوه بر این، ویژگی‌های هیچ اپلیکیشن دیگری غیر از اپلیکیشن‌های مختص گوگل، بر روی این سیستم‌عامل نصب نخواهد بود.

پروژه‌ی اسپکتروم اوپو قصد دارد بهترین ویژگی‌های اندروید خام و پوسته‌ی Color OS خود را در قالب طراحی متریال گوگل ارائه دهد. به گفته‌ی اوپو، سیستم‌عامل جدید با سرعت‌تر بوده، طراحی ساده داشته و بروزرسانی‌ها را سریع‌تر دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر پروژه‌ی اسپکتروم براساس اندروید ۵.۱.۱ بوده و بر روی گوشی فایند ۷ در دسترس است؛ اما اوپو به این نکته اشاره کرده است به دلیل قرار داشتن در نسخه‌های اولیه ممکن است کاربران با مشکلاتی مواجه شوند. به علاوه این شرکت اعلام کرده است که در حال کار بر روی اندروید ۶ مارشمالو نیز هست و آن را برای گوشی‌های رده‌ی آر ۵ و آر ۷ خود عرضه خواهد کرد.

همان طور که می‌دانید این برند معتبر قصد ورود به بازار کشورمان را نیز دارد؛ اما در حال حاضر مشخص نیست که کدام رابط کاربری را برای بازار ایران در نظر خواهد گرفت. نظر شما چیست؟ کدام رابط کاربری را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات