نکسوس های جدید گوگل از تنظیمات دستی دوربین پشتیبانی می کنند

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
اغلب گوشی‌های هوشمند سری نکسوس گوگل از وجود دوربین‌هایی که بتوانند با سایر پرچمداران بازار رقابت کنند، محروم بودند، اما وضعیت در مورد نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی متفاوت است. نکسو‌س‌های جدید از سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی سونی بهره می‌برند که می‌توان با نصب اپلیکیشن دیگری روی آن، تمام تنظیمات دستی را روی دوربین اعمال کرد.
تبلیغات

 یکی از نقاط ضعف نکسوس ۶ گوگل که توسط موتورولا توسعه یافته بود، دوربین ضعیف این گوشی هوشمند در مقایسه با سایر پرچمداران موجود در بازار بود. حال به نظر می‌رسد دو تولیدکننده‌ی نکسوس‌های جدید گوگل این موضوع را مدنظر قرار داده و هر دو گوشی را به سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی ساخت سونی مجهز کرده‌اند.

شاید در نگاه اول استفاده از اپلیکیشن دوربین خود نکسوس‌های گوگل به دلیل سادگی کمی آزاردهنده به نظر برسد. گوگل در طراحی اپلیکیشن دوربین در اندروید خام، سادگی را به عنوان معیار اصلی خود برگزیده و از این رو نمی‌توان از امکانات بالای دوربین این گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. از جمله‌ی قابلیت‌هایی که این دو گوشی هوشمند از آن پشتیبانی می‌کنند، باید به امکان فوکوس، تنظیم حساسیت سنسور، سرعت شاتر، وایت بالانس و حتی فرمت تصویری RAW اشاره کرد. با وجود اینکه این دو گوشی هوشمند از طریق اپلیکشن پیش فرض دوربین نمی‌توانند چنین تنظیماتی را در اختیار کاربران خود قرار دهند، اما می‌توان با نصب اپلیکیشن‌های این چنین از تمام امکانات سخت‌افزاری گوشی‌های جدید سری نکسوس بهره برد.

در صورتی که دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد نکسوس ۵ ایکس کسب کنید، بررسی ویدیویی زومیت از نکسوس ۵ ایکس را ببینید.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات