جمع‌بندی آخرین شایعات در مورد آیفون 5

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
مطالعه 6 دقیقه
در مورد آیفون ۵ اپل چه می‌دانیم؟
تبلیغات

هر لحظه به زمان انتشار ششمین نسل تلفن هوشمند اپل که فعلا با نام آیفون ۵ شناخته می‌شود نزدیک می‌شویم، و به دلیل محبوبیت زیاد آیفون به همان نسبت نیز شایعات و اخبار در مورد آن بیشتر به چشم می‌خورد. امروز برای احترام به وقت خوانندگان زومیت ، مجموعه‌ای از مهم‌ترین شایعات و اطلاعات موجود در رابطه با آیفون را گردآوری کردیم تا دید جامعی در مورد این محصول بدست آورید و شاید این اطلاعات در انتخاب شما برای خرید تلفن هوشمند یا صبر کردن برای محصول بهتر، کمک کند. البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که با وجود شواهد بسیار باز هم احتمال نادرست بودن بسیاری از این اطلاعات وجود دارد و نباید به‌طور کامل به آن‌ها اطمینان نمود.

اولین شایعات در مورد قاب و بدنه آیفون بود که در حدود ماه می امسال عکس‌های این قطعات از طریق تأمین‌کنندگان شرکت اپل به دست جاسوسان و خبرنگاران وب سایت‌های مختلف از جمله 9to5Mac.com رسیده بود و اطلاعات بسیاری را در مورد نسل جدید آیفون در اختیار همگان گذاشت.

forntglass9to5

مهم‌ترین این اطلاعات مربوط به شکل فیزیکی آیفون جدید بود. به‌طور خلاصه اطلاعاتی که از عکس‌ها برداشت شده به قرار زیر بوده است:

  • صفحه‌نمایش 4 اینچی
  • بدنه باریکتر از iPhone 4s (بین 7 تا 8 میلی‌متر)
  • نسبت متفاوت صفحه‌نمایش ( 16:9 در مقابل 3:2 در مدل‌های حاضر آیفون)
  • پشت بدنه از جنس فلزی و احتمالا آلیاژ آلومنیوم به جای شیشه
  • تغییر جای درگاه هدفون و قرارداشتن آن در پایین دستگاه در کنار پورت اصلی
  • تغییر ساختاری پورت اصلی به جای پورت 30 سوزنی کلاسیک محصولات اپل
  • قرار داشتن دوربین جلو در بالا وسط به جای بالا سمت چپ
  • رزولوشن احتمالی 1136 در 640 پیکسل (براساس dpi یکسان با iPhone 4s)
  • تغییر طراحی اسپیکرها
  • معرفی هدفون جدید برای آیفون ۵

کمی قبل‌تر با عکس‌های دیگری که از تأمین‌کنندگان مختلف منتشر شد این مشخصات بارها تأیید شدند. یک نمونه از این عکس‌ها که در هفته گذشته به بیرون درز کرده بود در زیر آمده است. همچنین طرحی توسط وب‌سایت BGR منتشر شد که ابعاد واقعی آیفون جدید را نشان می‌داد که البته نمی‌توان صد در صد به آن اطمینان کرد.

white iphone 2012 front panel

در این طرح ضخامت آیفون جدید 7.6 میلی‌متر ذکر شده که نشان‌دهنده گرایش جدید تولیدکنندگان به ارایه محصولات نازکتر است و اپل هم از این رقابت مستثنی نیست.

mobilefun-iphone5-e1340221576658

در ادامه نیز مشخص شد که این پورت جدید در واقع یک طراحی 8 سوزنه جدید از سوی اپل است که در عکس‌های فاش شده iPad mini هم به چشم می‌خورد.

چندی پیش عکس پورت آیفون جدید و آیپد مینی به بیرون درز کرد و مشخص کرد که این پورت تنها 8 پین دارد.

در برخی از وب‌سایت‌ها نیز براساس عکس‌های گرفته شده توسط نمونه‌های اولیه این گوشی ، اینگونه برداشت شده است که سنسور دوربین این آیفون نیز 8 مگاپیکسلی است و تنها در کیفیت لنز آن تغییرات ایجاد شده است.

شایعه دیگری که بعدا منتشر شد بحث استفاده اپل از نسل جدیدی از سیم‌کارت‌ها بود که باز هم کوچکتر شده‌ است و تفاوت ساختاری با میکرو سیم دارد و شما دیگر قادر به تبدیل این دو به یکدیگر نیستید و باید جداگانه آن را از سرویس دهنده خود مطالبه کنید. همین امر تا حدی برای طرفداران عجیب بود تا اینکه در خبرها مشخص شد دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز در حال تغییر طراحی محصولات خود برای پشتیبانی از سیم‌کارت‌های جدید هستند . هفته گذشته نیز خبری از وب‌سایت BGR در رابطه با تست این نوع سیم‌کارت‌ها توسط بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان مخابراتی آمریکا با همکاری شرکت اپل به گوش رسید که نشان‌دهنده به پیشواز رفتن این سازمان‌ها برای انتشار iPhone جدید است. در تصویر زیر یک نمونه نانو سیم که توسط شرکت Giesecke & Devrient تولید شده در کنار یک میکرو سیم به نمایش درآمده است.

gi de nano sim

چهار روز گذشته وال استریت ژورنال خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه آیفون جدید از تکنولوژی درون سلولی (in-cell) برای نازک‌تر شدن صفحه استفاده می‌کند.

iPhone5 WSJ

به نقل از این خبرگزاری سه شرکت شارپ، Japan display inc. و ال جی در حال تولید انبوه این صفحه‌نمایش با تکنولوژی ذکر شده هستند. این تکنولوژی حسگرهای لمسی را در صفحه LCD به صورت یکپارچه قرار می‌دهد و نیاز به لایه‌ای جداگانه برای سیستم لمسی را از میان می‌برد. این تغییر تنها موجب نازکی تلفن نمی‌شود بلکه کیفیت تصویر پخش شده را نیز ارتقا می‌دهد.

In-Cell-Touch-Panel-how-it-works-what-it-is-diagram-550x352

تاکنون همگی انتظار عرضه آیفون در 3 ماهه آخر سال 2012 را داشتند که دو روز پیش توسط مدیر عامل شرکت Verizon نیز به تأیید رسید.

سوالات زیادی مطرح می‌شود که همگی ناشی از تغییرات چشمگیر مدل جدید هستند. این که فرمت جدید سیم‌کارت چه امتیازاتی برای کاربران، سرویس‌دهندگان و تولیدکنندگان دارد که هزینه این تغییر را جبران می‌کند؟

یا پورت جدید ۸ سوزنی چه امتیازاتی داشته که اپل بعد از یک دهه دست به این تغییر زده است و یکی از امتیازات بزرگ خود که هماهنگی وسایل جانبی میان محصولات مختلف است را کنار گذاشته است؟ شاید یک توضیح ساده این باشد که دیگر تمامی کارهای مورد نیاز شما بدون سیم و از طریق اتصال بی‌سیم انجام می‌شود ( AirPlay, Update, sync..) و اینکه اپل در مدل جدید مک بوک نیز پورت معروف مگاسیف خود را نیز تغییر داده است پس این تغییر خیلی دور از انتظار نیست.

iphone-5-19-pin-mini-dock-connector-confirmed-0

سؤال بعدی استفاده از رزولوشن عجیب 1136 در 640 پیکسل است و اینکه اپل چگونه رابط کاربری iPhone را با این رزولوشن جدید تغییر خواهد داد؟ نظر بسیاری بر این است که یک ردیف دیگر به آیکن‌ها اضافه خواهد شد. اما به نظر من تغییر اساسی‌تری در رابط کاربری اتفاق خواهد افتاد و اینکه اپل نقشه‌های بهتری برای پیکسل‌های اضافه دارد و بدون طرح مناسب تا حدی در این زمینه از سیستم‌عامل زیبای گوگل عقب خواهد ماند.

سایت ویتنامی Tinhte، که ید طولایی در زمینه فاش کردن محصولات قبل از معرفی رسمی آن‌ها دارد، ویدئویی را منتشر کرده که در آن هدفونی منتسب به نسل بعدی آیفون نمایش داده می‌شود.

Tinhte ادعا می‌کند که این ایرفون‌ها در شعبه ویتنام کارخانه فاکس‌کان تولید شده‌اند و روی سیم آن‌ها عبارت «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا، اسمبل شده در ویتنام» نوشته شده است.

در نهایت در نمایشگاه IFA 2012 یک شرکت سازنده کیس موبایل براساس شایعات و شواهد بدست آمده، ماکاپ آیفون ۵ را ساخته و به نمایش گذاشته بود و اطمینان می‌داد که این طراحی نهایی آیفون جدید خواهد بود:

نظرات ارزشمند شما کاربران عزیز را در بخش نظرات پذیرایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات