بنچ مارک‌های جدید از قدرت بالای پردازنده گرافیکی کرین ۹۵۰ هواوی خبر می‌دهند

یک‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
چند وقتی است کمپانی هواوی از پردازنده‌ی ساخت خود روی برخی از گوشی‌های این شرکت استفاده می‌کند. همواره نسبت به پردازنده‌های گرافیکی تراشه‌های سری کرین انتقاداتی وارد بوده است، ولی به با توجه به نتایج بنچمارک‌های اخیر به نظر می‌رسد پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی کرین ۹۵۰ بهبود قابل توجهی داشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

قرار است روز  ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سال جاری از جدیدترین فبلت هواوی موسوم به میت ۸ مجهز به پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ رونمایی شود که از پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880MP4 بهره می‌برد. طی چند روز گذشته نتایجی از بنچمارک‌های کرین ۹۵۰ منتشر شده بود که توانسته اکسینوس ۷۴۲۲ سامسونگ را پشت سر بگذارد. حالا خبر می‌رسد پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

k 9 516b1

سوال اصلی اینجاست که عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880 در مقابل Mali T628 چگونه خواهد بود؟ تراشه‌ی کرین ۹۳۵ از پردازنده‌ی گرافیکی مالی تی ۶۲۸ بهره می‌برد که روی میت اس هواوی شاهد آن هستیم. در نتایج بنچمارک‌های اخیر مشخص شده پردازنده‌ی گرافیکی جدید هواوی توانسته از نظر نرخ فریم‌ها و GFliops نسبت به نسل قبلی خود دو برابر عملکرد بهتری داشته باشد که با این وجود می‌توانیم نتیجه بگیریم از نظر گرافیکی میت ۸ نسبت به میت اس به مراتب قوی‌تر است.

تراشه‌ی کرین ۹۵۰ علاوه بر پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880 به چهار هسته‌ی Cortex A72 با فرکانس کاری ۲.۵۳ گیگاهرتز برای انجام کارهای سنگین و چهار هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز برای کارهای معمولی مجهز شده و طراحی آن بر پایه‌ی معماری big.LITTLE است. هواوی در طراحی و تولید کرین ۹۵۰ از لیتوگرافی ۱۶ نانومتری FinFET شرکت TSMC بهره برده است و قرار است این پردازنده به مودم پرسرعت Cat.6 LTE نیز مجهز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات