تایزن با گذر از سیستم عامل بلک‌بری جایگاه چهارم پراستفاده‌ترین سیستم‌های عامل را تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در بازار گوشی‌های هوشمند آیفون‌های اپل و دستگاه‌های مجهز به اندروید گوگل حرف اول را می‌زنند و باعث شده‌اند تا فرصت کمی برای خودنمایی در اختیار دیگر سیستم‌ عامل‌ها قرار گیرد. با این حال سیستم عامل بلک‌بری توانسته بود خود را در جایگاه چهارم پراستفاده‌ترین سیستم‌ عامل‌ها حفظ کند؛ اما اخبار جدید از تصاحب جایگاه چهارم توسط تایزن و نزول بلک‌بری می‌گویند.
تبلیغات

بنابر اطلاعاتی که توسط کارشناسان موسسه‌ی Strategy Analytics منتشر شده، بلک‌بری جایگاه خود به عنوان چهارمین سیستم عامل بزرگ را از دست داده و این جایگاه توسط سیستم عامل تایزن سامسونگ تصاحب شده است.

تایزن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ است که در تلویزیون‌های هوشمند، ساعت هوشمند گیر اس ۲ و برخی گوشی‌های میان رده و پایین رده‌ی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال استفاده از این سیستم عامل به صورت محدود توسط سامسونگ کافی بوده است تا تایزن از بلک‌بری نیز پیشی بگیرد.

این گزارش حاکی از آن است که آغاز فروش آیفون‌های اپل باعث شده است تا این سیستم عامل درصد تاثیر خود را بالاتر ببرد. همان طور که پیش‌بینی می‌شد این اتفاق باعث شده تا بلک‌بری، فایرفاکس و مایکروسافت دچار افت شوند. البته افت بلک‌بری باعث تعجب کسی نخواهد بود و حتی خود این شرکت نیز در گوشی هوشمند جدید خود با نام پریو، رو به سیستم عامل اندروید آورده است.

آن طور که به نظر می‌رسد، حتی اگر بلک‌بری نیز بتواند از این اوضاع نا به سامان رهایی پیدا کند، سیستم عامل این شرکت موفق به نجات خود نخواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا بلک‌بری می تواند سیستم عامل خود را از شکست نجات دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات