تصاحب ورتو (Vertu) توسط یک کمپانی چینی: سیستم عامل امن دیگری در راه است

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گودین یک کمپانی چینی ناآشنا است که Vertu را تصاحب کرده و قرار است از این پس محصولات این برند را با یک سیستم عامل متمرکز بر امنیت بالا روانه بازار کند.
تبلیغات

گروه سرمایه‌گذاری EQT، تنها سه سال پس از این که برند «ورتو» را از نوکیا خرید، تصمیم به فروش آن گرفته است. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ با هدف سرمایه‌گذاری روی این برند، با پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار Vertu را از آن خود کرد؛ این در حالی است که در طول عمر ۱۳ ساله برند ورتو، تنها ۴۵۰‌٫۰۰۰ واحد از محصولات لوکس و گران قیمت آن به فروش رفته است. البته باید به حاشیه سود محصولات این برند نیز توجه شود؛ مثلا تلفن Signature Touch مدل ۲۰۱۵ این کمپانی با قیمت ۱۰ هزار دلار، مدل Constellation با قیمت ۶ هزار دلار و مدل Ti با قیمت بیشتر از ۹ هزار دلار حاشیه سودی حتی بیشتر از محصولات اپل دارند. با این حال فروش این محصولات آنقدر محدود است که حتی با این حاشیه سود بالا هم نمی‌تواند سودآوری زیادی برای گروه EQT داشته باشد.

از این رو EQT ورتو را به Godin که یک هلدینگ مستقر در هنگ کنگ است فروخت. گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که هولدینگ گودین در پی آن است که برای این تلفن‌ها یک سیستم عامل با تمرکز بر امنیت بالا توسعه دهد.

پلتفرم گودین که احتمالا مبتنی بر اندروید خواهد بود، توسط کمپانی مادر Godin Cyberspace Security Technology توسعه داده می‌شود و می‌تواند به جایگزینی برای بلک فون، تورینگ فون و گرانیت‌فون‌های رمزنگاری شده تبدیل شود. این که گودین قصد دارد از چه تکنولوژی‌هایی برای افزایش امنیت دستگاه‌ها در برابر ابزارهای جاسوسی استفاده کند، مشخص نیست، اما GOS (نام موقت سیستم عامل این کمپانی) قرار است مکانیسم‌های مختلف ضدسرقت، امکان پاک کردن ساده و سریع اطلاعات، یک فروشگاه امن با اپلیکیشن‌های کاملا ایمن و مجموعه جامعی از قابلیت‌های رمزنگاری برای نرم‌افزار و ارتباطات داشته باشد.

هنوز گودین درباره جدیدترین خرید خود صحبتی نکرده و جزئیات معامله بین EQT و Godin هنوز مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد از این پس بازار هدف ورتو صاحبان کسب و کار و مدیرانی هستند که امنیت برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات