مودم کوالکام در آیفون 10 از مودم اینتل سریع‌تر است

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بررسی‌های انجام‌شده نشان از آن دارند که سرعت مودم کوالکام در آیفون ۱۰ باز هم سریع‌تر از مودمی است که اینتل برای آیفون ۱۰ عرضه کرده است.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

بر اساس گزارش Cellular Insights، سرعت مودم‌ X16 ساخت کوالکام که در آیفون ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته، سریع‌تر از مودم XMM7480 ساخت اینتل است. سلولار اینسایت گزارش خود را با انجام آزمایش‌هایی مربوط به شبکه‌های LTE منتشر کرده است.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که سلولار اینسایت آزمایش‌های خود را با استفاده از ابزا‌رهایی پیشرفته برای اندازه‌گیری سرعت انتقال دیتا انجام داده است؛ برای مثال این مؤسسه برای شبیه‌سازی سرعت شبکه‌های LTE در فاصله‌های مختلف که می‌تواند یک کاربر از آنتن‌های مختلف داشته باشد، از چهار آنتن Vivaldi استفاده کرده است. این آزمایش‌ها به‌صورت مشابه برای آیفون ۱۰ مجهز به مودم‌های کوالکام و اینتل انجام شده است.

سلولار اینسایت آزمایش خود را با سیگنال‌های قدرتمند ۸۵ میلی‌وات دسی‌بل آغاز کرده و کار را با کاهش قدرت سیگنال‌ها ادامه داده که در واقع شبیه‌سازی دور شدن از یک آنتن مخابراتی در شرایط عادی است. در نهایت قدرت سیگنال به اندازه‌ای کاهش یافته که ارتباط قطع شده است.

نتایج آزمایش‌های انجام‌شده نشان از این دارند که با تضعیف بسیار جزئی سیگنال در شرایط کاملا عادی، سرعت دانلود اطلاعات در آیفون ۱۰ که از وجود مودم ارتباطی اینتل بهره می‌برد، کاهش پیدا می‌کند؛ حال آنکه این موضوع در مورد آیفون ۱۰ مجهز به مودم ارتباطی کوالکام صادق نیست.

بر اساس آزمایش صورت‌گرفته، با وجود اینکه سرعت دانلود در هر دو نسخه از آیفون ۱۰ در ابتدا ۱۹۵ مگابیت در ثانیه بوده، با کاهش قدرت سیگنال دریافتی به ۸۷ میلی‌وات دسی‌بل، سرعت مودم اینتل به ۱۶۹ مگابیت در ثانیه کاهش پیدا کرده؛ حال آنکه مودم کوالکام سرعت خود را حفظ کرده است. به گزارش سلولار اینسایت، با تضعیف هر چه بیشتر سیگنال‌های دریافتی، تفاوت در عملکرد دو مودم بیش از پیش محسوس‌ شده است؛ به‌طوری که در سیگنال‌های ضعیف، مودم کوالکام تا ۶۷ درصد سرعت بالاتری در مقایسه با مودم ارتباطی اینتل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، سرعت ارتباطی مودم کوالکام در سیگنالی با قدرت ۱۲۰ میلی‌وات دسی‌بل، ۶۷ درصد بیشتر از مودم اینتل بوده است.

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته نیز سرعت آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس‌ که از وجود مودم کوالکام استفاده می‌کردند بالاتر از نسخه‌هایی بود که از مودم اینتل بهره می‌بردند. البته سلولار اینسایت به این نکته اشاره کرده که تفاوت در سرعت نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است.

مودم ارتباطی اسنپدراگون ایکس ۱۶ کوالکام، یک مودم در کلاس گیگابیت است که از فناوری MIMO 4x4 نیز پشتیبانی می‌کند؛ حال آنکه این ویژگی در آیفون ۱۰ غیر فعال شده است. با غیر فعال شدن این ویژگی در مودم کوالکام، هر دو مودم اینتل و کوالکام می‌توانند به نرخ انتقال اسمی ۶۰۰ مگابیت در ثانیه دست پیدا کنند.

اپل هر دو نسخه را در کشور‌های مختلف به فروش می‌رساند. مدل A1865 مجهز به مودم ارتباطی کوالکام است و مدل A1901‌ از مودم اینتل بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات