سامسونگ پتنت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را به ثبت رساند

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی پتنت حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده در زیر نمایشگر توسط سامسونگ ثبت شد و احتمالا شاهد به کار رفتن این ویژگی در گلکسی اس 9 خواهیم بود.
تبلیغات

سامسونگ در ماه آوریل درخواست ثبت پتنت برای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را به WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) ارائه کرد. حال سازمان مذکور با پتنت سامسونگ موافقت کرده و آن را به ثبت رسانده است.

پتنت جدید سامسونگ می‌تواند تغییرات بزرگی در نحوه‌ی استفاده از گوشی‌ هوشمند ایجاد کند. در فناوری جدید سامسونگ، می‌توان تا ۱۲ مکان حساس به فشار ایجاد کرد تا امکان بررسی اثر انگشت در جای‌جای صفحه‌نمایش و با توجه به طراحی اپلیکیشن‌ها در دسترس باشد.

بر اساس این پتنت سامسونگ، حسگر اثر انگشت بین شیشه‌ی محافظ و حسگر لمسی قرار می‌‌گیرد و حسگر فشار در بخش پایینی نمایشگر تعبیه می‌شود. این مسئله به‌عنوان مثال، کار را برای محدود کردن دسترسی دیگران به گالری تصاویر راحت‌تر می‌کند. اگر احزار هویت با موفقیت انجام شود، گوشی هوشمند به‌صورت خودکار تمام تصاویر را نمایش می‌دهد. در غیر این صورت فقط تعداد معدودی از تصاویر ظاهر می‌شوند.

حسگر اثر انگشت سامسونگ

این مسئله برای نرم‌افزارهای پیام‌رسانی هم صادق است. اگر گوشی هوشمند در دست صاحب اصلی نباشد، پس از لمس صفحه‌نمایش توسط کاربر سوم شخص، لیست تماس‌ها و پیام‌ها ظاهر نمی‌شود. هم‌چنین اگر روی برخی اپلیکیشن‌های مهم و امنیتی مانند انواع بانکداری آنلاین، لمس شود؛ بسته به اینکه چه کسی با انگشت خود صفحه را لمس کرده باشد، گوشی بازخورد متفاوتی خواهد داشت.

بر اساس برخی گزارش‌ها، انتظار می‌رود گلکسی اس ۹ به‌عنوان اولین محصول سامسونگ از این فناوری بهره ببرد. البته پیش از این اخباری مربوط به قرارگیری سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۹ در بخش میانی پنل پشتی و پایین‌تر دوربین آن منتشر شده بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات