آنر وی 10 معرفی شد؛ نمایشگر بدون حاشیه، تراشه کرین 970 و شش گیگابایت رم

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آنر، گوشی پرچم‌دار جدیدی در چین با نام آنر وی ۱۰ معرفی کرد که به تبعیت از روند رایج، حاشیه‌های باریک دارد.
تبلیغات

طی چند هفته اخیر، شایعات بسیاری در رابطه با گوشی آنر وی ۱۰ منتشر شده بود و مدتی پیش، این مدل از TENNA تأییدیه دریافت کرد. آنر وی ۱۰، بدنه‌ی فلزی دارد و حاشیه‌های نسبتاً باریک نمایشگر، آن‌ را از دیگر پرچم‌داران عرضه‌شده توسط برند آنر متمایز می‏‌کند. برای این گوشی، از دوربین دوگانه استفاده شده است که سنسورهای دوربین با چینش افقی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. آنر وی ۱۰ با وجود بهره‌گیری از باتری با ظرفیت بالا، تنها ۶.۹۵ میلی‌متر ضخامت دارد.

جای‌گیری دکمه‌ی پاور و کلیدهای تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست گوشی‌های آنر، به امضای این سازنده در محصولاتش مبدل شده است؛ آنر وی ۱۰ نیز از این روند تبعیت می‏‌کند و کلیدهای تنظیم صدا و دکمه‌ی پاور را می‌توانید در لبه‌ی سمت راست گوشی پیدا کنید. به‌ نظر می‌رسد آنر وی ۱۰ محصول کاملاً جدیدی نیست؛ بیشتر به این خاطر که اغلب شایعات منتشرشده در مورد آن به واقعیت مبدل شده و تنها تفاوت پرچم‌دار آنر با گمانه‌زنی‌ها، جای‌گیری متفاوت حسگر اثر انگشت است که طراحی آشنای میت ۱۰ را تداعی می‌‌کند.

دکمه‌ی هوم آنر وی ۱۰ با وجود حاشیه‌های باریک در پایین صفحه‌نمایش، قابل دسترس است و می‌توانید از آن برای جابه‌جایی در محیط کاربری و دسترسی به برنامه‌های در حال اجرا استفاده کنید. حسگر اثر انگشت نیز با دکمه‌ی هوم ادغام شده است؛ برخلاف نسل قبل که در پنل پشتی قرار داشت.

آنر وی 10

پرچم‌دار جدید آنر به نمایشگر نسبتاً بزرگی مجهز شده است؛ آنر وی ۱۰ (Honor V10) با صفحه‌نمایش ۵.۹۹ اینچی عرضه خواهد شد که رزولوشن +FHD دارد. به دلیل نسبت تصویر ۱۸:۹ نمایشگر، رزولوشن صفحه‌نمایش این مدل ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است؛ نسل قبل یعنی آنر وی ۹ به نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن Quad HD و نسبت تصویر ۱۶:۹ مجهز شده بود. روی صفحه‌‏نمایش آنر وی ۱۰ از شیشه‌ی دارای انحنای ۲.۵ بعدی استفاده شده است و این موضوع باعث می‌شود انحنای خفیفی روی لبه‌های پنل جلوی گوشی وجود داشته باشد.

آنر وی ۱۰ را می‌توانید در نسخه‌های مختلفی خریداری کنید؛ این مدل با ۴ و ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم، تنها با ۶۴ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود و اگر نسخه‏‌ی دیگر را با ۶ گیگابایت رم خریداری کنید، آنر وی ۱۰ در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه قابل انتخاب است. چیپ‌ست کرین ۹۷۰ برای اولین‌ بار در گوشی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو استفاده شد و آنر وی ۱۰ نیز از تراشه‌ی پرچم‌دار جدید هواوی استفاده می‌کند که هشت هسته‌ی پردازشی ۶۴ بیتی برای آن در نظر گرفته شده است. باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت پرچم‌دار جدید برند چینی، انرژی لازم را برای نمایشگر +FHD و تراشه‌ی هشت هسته‌ای آن تأمین خواهد کرد؛ ضمن اینکه می‌توانید باتری غول‌آسای آنر وی ۱۰ را به‌سرعت و با استفاده از یک شارژر ۲۲.۵ واتی شارژ کنید.

آنر وی 10

پرچم‌دار جدید آنر با دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی همراه شده است که لنزهایی با دیافراگم F1.8 دارند. در آنر وی ۱۰، ترکیب دو سنسور مونوکروم (سیاه و سفید) و RGB (رنگی) برای دوربین پشت گوشی درنظر گرفته شده است که در دیگر محصولات شرکت سازنده دیده بودیم. اگر به عکاسی سلفی علاقه‌مند هستید، آنر وی ۱۰ احتمالاْ انتظارات شما را برآورده خواهد کرد؛ سنسور دوربین سلفی، ۱۳ مگاپیکسلی است که از قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. 

آنر وی ۱۰ از آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ اوریو استفاده می‌کند که رابط‌ کاربری آن با رام اختصاصی سازنده یعنی EMUI 8.0 شخصی‌سازی شده است. پرچم‌دار جدید آنر در رنگ‌های آبی (Aurora Blue)، مشکی، قرمز و طلایی قابل خریداری خواهد بود؛ البته مشخص نیست نسخه‌ی جهانی آنر وی ۱۰ چنین تنوعی داشته باشد.

آنر وی 10

امکان سفارش آنر وی ۱۰ برای کاربران در چین فراهم شده است؛ البته این مدل تا ۵ دسامبر (۱۴ آذر) وارد بازار نخواهد شد. نسخه‌ی پایه‌ی پرچم‌دار جدید برند آنر با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، تنها ۴۱۰ دلار قیمت‌گذاری شده است و برای انتخاب دو مدل دیگر آنر وی ۱۰ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، مبلغ پرداختی به ۴۵۵ دلار و ۵۳۰ دلار افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات