وان پلاس ایکس معرفی شد: تلفن اندرویدی ارزان‌قیمت با مشخصات یک پرچمدار

پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
مطالعه 4 دقیقه
وان پلاس ایکس نام تلفن جدید کمپانی تازه تاسیس وان پلاس است که مشخصات سخت‌افزاری نسبتا رده بالا و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد، اما قیمت آن تنها ۲۴۹ دلار است.
تبلیغات

وان پلاس ایکس بالاخره معرفی شد. این تلفن ۵ اینچی مشخصات سخت‌افزاری در حد و اندازه تلفن‌های پرچمدار ۵۰۰ دلاری دارد، اما قیمتی که وان پلاس برای آن در نظر گرفته تنها ۲۵۰ دلار است. این محصول کیفیتی در حد پرچمداران برندهای بزرگ فعال در این حوزه دارد، اما واقعیت این است که توسط یک استارت‌آپ چینی با سن کمتر از دو سال تولید شده است!

وان پلاس ایکس

کارل پی، یکی از موسسان وان پلاس تاکید می‌کند که وان پلاس ایکس یک محصول میان‌رده نیست. وی می‌گوید:

ما هنوز نمی‌دانیم که باید این دستگاه را در چه رده‌ای قرار دهیم. ما هیچ گاه تلفن ۱۰۰ دلاری یا ۱۵۰ دلاری تولید نمی‌کنیم و همواره به دنبال آن هستیم که محصولاتی عالی با حداقل قیمت ممکن طراحی و تولید کنیم. هیچ کمپانی نمی‌تواند با چنین موادی، گوشی با این قیمت تولید کند.
oneplus x 4

در واقع منظور از «مواد» بدنه شیشه‌ای و قطعات سخت‌افزاری به کار رفته در وان پلاس ایکس است که آن را به پرچمدار سال قبل این کمپانی نزدیک می‌کند. شاید از خود بپرسید چرا این تولیدکننده اندرویدی، در حالی که به تازگی وان پلاس ۲، پرچمدار جدیدش را روانه بازار کرده، محصولی دیگر با مشخصات سخت‌افزاری پرچمدار پیشین‌اش معرفی کرده است. به نظر می‌رسد وان پلاس قصد دارد برند X را به نامی شبیه iPhone 6S یا نکسوس 5X تبدیل کند؛ محصولی که کمی از نظر ابعاد، قدرت پردازشی یا عمر باتری با پرچمدار این کمپانی متفاوت است تا قشر دیگری از بازار را هدف بگیرد. مثلا اگر به نظر شما وان پلاس ۲ ابعاد بزرگی دارد، گزینه دیگری سراغ دارید که ابعادی کوچک‌تر با قدرت پردازشی کمتر و قیمت پاینن‌تر داشته باشد.

oneplus x 2

این اولین باری است که وان پلاس از نمایشگر ۵ اینچ آمولد با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. وان پلاس ایکس همچنین ۳ گیگابایت حافظه رم دارد و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت آن دیده می‌شود. دوربین خودعکس آن ۷.۶ مگاپیکسلی است و این محصول از حافظه خارجی microSD پشتیبانی می‌کند. وان پلاس ایکس به پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ مجهز شده؛ تراشه‌ای که در پرچمداران دو سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین در این تلفن، بر خلاف پرچمدار وان پلاس، سنسور اثر انگشت تعبیه نشده است.

oneplus x 5

مدیران وان پلاس معتقدند تلفن X با وجود استفاده از سخت‌افزار نسبتا قدیمی، فروش بیشتری نسبت به سایر محصولات این کمپانی تجربه خواهد کرد. وان پلاس ایکس ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و خبری از نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی آن نیست، چرا که کاربر می‌تواند با استفاده از کارت حافظه، ظرفیت حافظه تلفن خود را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهد. قیمت این ابزار تنها ۲۴۹ دلار است که از نظر قیمتی آن را در رده میان‌رده‌ها قرار می‌دهد. البته نسخه گران‌تری از این تلفن نیز در دسترس است؛ وان پلاس ایکس سرامیکی حدودا ۴۱۴ دلار قیمت دارد. البته این نسخه به صورت محدود فقط برای بازار اروپا تولید شده است.

oneplus x 3

وان پلاس برای فروش این محصول نیز همچون گذشته از سیستم فروش مبتنی بر دعوت استفاده می‌کند. شما از امروز می‌توانید برای خرید این محصول ثبت نام کنید تا وان پلاس پس از مدتی برای شما دعوتنامه بفرستد و بتوانید محصول را پیش‌خرید کنید. البته وان پلاس زمان دریافت دعوتنامه را به یک ماه محدود کرده و می‌توانید مطمئن باشید از زمان ثبت نام تا دریافت دعوتنامه بیش از یک ماه طول نخواهد کشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات