هواوی و فروش بیش از ۲۷ میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵

پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
روند فروش در بازار گوشی‌های هوشمند مدام در حال تغییر است و حالا به نظر می‌رسد عامل اصلی کسب درآمد بزرگان این صنعت، فروش گوشی‌های هوشمند بالارده است. این عامل باعث شده است تا هواوی نیز با فروش ۲۷.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سه ماهه‌ی بسیار خوبی را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

علاوه بر سختی رقابت با گوشی‌هایی مانند 1s تولید LeTV که به تازگی معرفی شده است، حاشیه‌ی سود کم این رده از محصولات درآمد زیادی را برای شرکت‌های مختلف و حتی هواوی که گوشی بسیار قدرتمند گلوری پلی ۵ ایکس را با قیمت ۱۵۷ دلاری معرفی کرده است، در بر ندارد و حالا گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار با اختلاف زیاد بیشترین سودآوری را دارند.

گوشی‌های میت ۷، پی ۷ و پی ۸ که همگی بالارده به حساب می‌آیند به هواوی کمک کرده‌اند تا ۲۷.۴ میلیون گوشی در سرتاسر جهان در سه ماهه‌ی اخیر به فروش برساند که نسبت به زمان مشابه در سال قبل رشدی ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

شگفت‌‌انگیز بودن این مقدار زمانی مشخص می‌شود که بدانید در این سه ماه دو گوشی قدرتمند نکسوس ۶ پی و میت اس برای خرید در دسترس نبودند. با توجه به نزدیک بودن تعطیلات کریسمس به نظر می‌رسد هواوی در سه‌ماهه‌ی پیش رو بتواند از مرز فروش ۳۰ میلیون گوشی همراه نیز گذر کند.

فروش این شرکت در سال ۲۰۱۵ از مرز ۷۵ میلیون عدد در حال حاضر گذشته است و به نظر می‌رسد رسیدن به مقدار ۱۰۰ میلیون برای این شرکت به راحتی صورت خواهد گرفت و ممکن است این مقدار از ۱۱۰ میلیون عدد نیز عبور کند.

به طور قطع هواوی امسال نیز جایی دربین بزرگ‌ترین تولید کنندگان گوشی هوشمند خواهد داشت؛ البته پس از سامسونگ و اپل که به احتمال زیاد جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص خواهند داد. البته گذر از این دو شرکت بزرگ در حال حاضر برای هیچ شرکتی مقدور نیست به خصوص این که اپل به تازگی اعلام کرده که در سه ماه گذشته بیش از ۴۸ میلیون آیفون به فروش رسانده و پیش‌بینی فروش ۷۰ میلیون آیفون دیگر را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی نیز دارد.

۳۳ درصد از فروش هواوی در فصل گذشته مربوط به گوشی‌های میان‌رده و بالارده بوده است که نشان از بهبود ۶ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ دارد. به علاوه هواوی توانسته حضور خود در اروپا را نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۴، دو برابر افزایش دهد. فروش گوشی‌های هواوی در مقایسه با سال گذشته در کشور چین ۸۰ درصد و در خاورمیانه و آفریقا ۷۰ درصد رشد داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات