درآمد مایکروسافت از فروش گوشی های لومیا در فصل سوم ۲۰۱۵ به نصف کاهش یافت

جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
با وجود عملکرد مثبت تمام بخش‌های مایکروسافت در جریان سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، درآمد بخش تولید گوشی‌های هوشمند مایکروسافت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی با کاهشی ۵۴ درصدی روبرو شده است.
تبلیغات

مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرده که براساس آن تمام بخش‌های کمپانی عملکرد بسیار مثبتی را از خود نشان داده‌، حال آنکه درآمد بخش تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۴ درصد کاهش نشان داده است.

براساس اطلاعات ارائه شده، مایکروسافت در طول سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی بیش از ۵.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی نشان از کاهشی ۵۴ درصدی دارد. این کمپانی موفق شده بود تا در طول سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی ۹.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند. آمار فروش لومیاهای مایکروسافت در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال جاری نیز کاهش یافته، چراکه این کمپانی در طول فصل دوم سال جاری ۸.۴ میلیون دستگاه به فروش رفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش داشت.

مایکروسافت امیدوار است تا با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود در فصل چهارم سال جاری، عملکرد این بخش از کمپانی را بهبود ببخشد. مایکروسافت ماه گذشته دو پرچمدار لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس را مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل معرفی کرد. این دو گوشی‌هوشمند با بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمند در کنار نسخه‌ی جدید سیستم عامل ویندوز، طرفداران بسیاری دارند.

باید دید که آیا مایکروسافت می‌تواند عمکلرد بخش فروش گوشی‌های هوشمندش را بهبود بخشد یا خیر. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات