اینتل ساخت پردازنده‌های نسل بعدی‌ آیفون‌ها را برعهده خواهد داشت

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
بنابر گزارش‌های جدید منتشر شده، اینتل منابع مختلف انسانی خود را برای ساخت مودم‌های LTE مورد استفاده در نسل بعدی آیفون‌ها، فراخوانده است. بیش از هزار نفر در این گروه  مسئولیت یکپارچه‌سازی مودم Intel 7360 LTE با چیپ پردازشی آیفون‌ ۷ را برعهده خواهند داشت.
تبلیغات

اینتل تمام نیروی خود را به کار گرفته است تا مودم‌های LTE خود را در پردازنده‌های آیفون ۷ جاسازی کرده و جایگاه کوالکام را به عنوان تامین کننده‌ی مودم‌های LTE پردازنده‌های اپل، تصاحب کند.

هدف این است که تا یک چیپ ساخت اپل، همانند چیپ Ax کنونی مورد استفاده در آیفون‌ها ساخته شود که در آن هم مودم و هم پردازنده در یک چیپ کوچک، سریع و کم‌مصرف قرار بگیرند. به احتمال زیاد اپل فناوری اینتل را تحت لیسانس خود در آورده و پردازنده‌ی آینده‌ی خود را نیز با نامی مشابه Ax مورد استفاده در گجت‌های کنونی نامگذاری خواهد کرد.

اپل در گذشته برای ساخت تراشه‌های خود به سامسونگ و TSMC رو آورده و مودم‌های LTE آن‌ها را نیز از کوالکام خریداری می‌کرده است. اما همکاری با اینتل که به نظر می‌رسد فناوری پیشرفته و خاص خود را دارد، این موقعیت را برای اپل فراهم خواهد کرد تا همکاری خود با چند شرکت را قطع کرده و تنها به همکاری با یک شرکت ادامه دهد.

به نظر می‌رسد این خبر بیشتر از این که برای اینتل خبری خوب باشد برای کمپانی مانند کوالکام که بر روی فروش مودم‌های خود حساب ویژه‌ای می‌کند، خبری بد خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات