آیا سامسونگ پرازنده‌های Kirin را برای هوآوی تولید خواهد کرد؟

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی شایعاتی مبنی بر تولید پردازنده‌های Kirin توسط سامسونگ به گوش می‌رسد. پیش از این، گزارش‌ها از همکاری TSMC و هوآوی برای تولید Kirin حکایت داشت. با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها TSMC پذیرفته است که چیپ‌های Kirin را با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری و فرآیند ساخت FinFET برای هوآوی بسازد. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز وارد این معامله بزرگ شده است و باید دید هوآوی چه تصمیمی برای تولید پردازنده‌های خود خواهد گرفت. به نظر می‌رسد سامسونگ با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فرآیند FinFET وارد این رقابت شده است.

از نظر تئوری پردازنده‌‌ی با لیتوگرافی کمتر باید از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر باشد البته فاکتورهای دیگری نیز در این مساله موثر است. همانطور که می‌دانید این روزها خبرهای زیادی در مورد مصرف بیشتر باتری در چیپ‌های 14 نانومتری A9 که توسط سامسونگ تولید شده‌اند به گوش می‌رسد و TSMC با استفاده از لیتوگرافی ۱۶ نانومتری عملکرد بهتری داشته است. سامسونگ از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری برای تولید اکسینوس ۷۴۲۰ به کار برده شده در گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد پیشنهاد ارائه شده توسط سامسونگ برای ساخت Kirin تفاوتی با موارد ارائه شده در توافق ساخت A9 نداشته باشد. TSMC بار دیگر باید وارد رقابتی جدی با سامسونگ برای تولید پردازنده‌ شود این بار هوآوی تصمیم گیرنده خواهد بود و باید دید کدام یک موفق به توافق با هوآوی خواهند شد. احتمالا بسیاری از طرفداران هوآوی با توجه مسائل پیش آمده برای A9 علاقه‌مند به همکاری هوآوی با TSMC باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات