هواوی با عبور از عرضه ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، رتبه اول را در چین مال خود کرد

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی‌های چینی علاوه بر اینکه در بازار جهانی با نام‌های بزرگی به رقابت می‌پردازند، در بازار داخلی نیز با رقبای چینی در حال رقابت برای دریافت سهم بیشتر از بازار هستند. هواوی به عنوان یکی از این کمپانی‌ها در آمارهای مربوط به سه ماهه‌‌ی سوم ۲۰۱۵ بیش از ۱۸.۷ درصد از سهم بازار را کسب کرده و در جایگاه اول قرار گرفته است.
تبلیغات

هواوی موفق شده تا در سه ماهه‌‌ی سال جاری میلادی سهم بیشتری از بازار چین را مال خود کرده و در صدر کمپانی‌های چینی عرضه کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در این کشور قرار گیرد.

براساس گزارش منتشر شده توسط TrendForce، در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، هواوی در رتبه‌ی اول تولیدکنندگان چینی از نظر سهم بازار قرار گرفته است. این کمپانی موفق شده تا ۱۸.۷ درصد از بازار را در این بازه‌ی زمانی در اختیار خود بگیرد. این کمپانی پیش از این نیز در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ این رتبه را با در اختیار داشتن ۱۷.۹ درصد از بازار در اختیار داشت. آمارهای منتشر شده حکایت از این دارد که هواوی در طول سه ماهه‌ی دوم و سوم سال جاری موفق شده تا گوشی‌های هوشمند بیشتری را روانه‌ی بازار کرده و سهم خود را از این بازار ۰.۸ درصد افزایش دهد.

HuaweiChina

هواوی با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده موفق شده تا علاوه بر دست یافتن به رتبه‌ی اول در میزان سهم از بازار گوشی‌های هوشمند در بین کمپانی‌های چینی، به هدف عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند نیز برسد. این کمپانی در ابتدای سال جاری میلادی هدف خود را دست یافتن به عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند تعیین کرده بود که حال با دست یافتن به این آمار پیش از پایان سال، انتظار می‌رود هواوی در پایان سال بتواند بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند. در مقایسه با سال گذشته این کمپانی موفق شده تا عرضه‌ی محصولات خود را ۴۰ درصد افزایش دهد.

آوریل وو، تحلیل گر موسسه‌ی ترند فورس در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

هواوی اولین کمپانی چینی است که موفق شده تا به مرز عرضه‌ی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند برسد، اما به نظر نمی‌رسد هواوی تنها کمپانی باشد که موفق شده در سال جاری به این میزان از عرضه دست یابد.

هواوی در بازار جهانی نیز موفق شده تا در جایگاه سوم قرار گیرد. سهم این کمپانی به ترتیب در سه ماهه‌ی دوم و سوم ۷.۵ و ۸.۴ درصد بوده و با همین سهم موفق شده تا جایگاه سوم را در بازار جهانی کسب کند. هواوی پس از اپل و سامسونگ که به ترتیب ۲۶.۷ و ۲۴.۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند، در رتبه‌ی سوم جا گرفته است. سهم این دو کمپانی در بازار چین به ترتیب ۱۵.۴ و ۱۳.۷ درصد است. در جایگاه دوم و سوم این لیست کمپانی‌های شیائومی و لنوو قرار دارند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا هواوی می‌تواند پیشرفت خود را بیش از پیش افزایش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات