رام غیررسمی اندروید 6 مارشمالو برای نکسوس ۴ عرضه شد

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی برای گجت‌های نکسوس آپدیت اندروید ۶ مارشمالو را عرضه کرده است، اما متاسفانه فعلا خبری از عرضه آپدیت رسمی برای گجت‌های قدیمی‌تر خانواده نکسوس نیست. اما خبر خوب برای کاربران NEXUS 4 این است که به تازگی رام غیررسمی مارشمالو برای این گوشی منتشر شده است.
تبلیغات

گوگل اخیرا یک رام کامل برای نکسوس‌های جدیدتر عرضه کرده و اندروید مارشمالو را به این گجت‌ها آورده است. اما گجت‌های سال ۲۰۱۲ از خانواده‌ی نکسوس از این آپدیت محروم مانده‌اند یعنی گوگل برای دارندگان نکسوس ۴، نکسوس ۷ و نکسوس ۱۰ فعلا برنامه‌ای برای بروزرسانی به اندروید ۶ ندارد و کاربران باید به اندروید ۵.۱.۱ اکتفا کنند. شاید برخی از کاربران تا تصمیم‌گیری گوگل برای عرضه اندروید ماشمالو برای گجت خود صبر کنند برخی نیز ممکن است از رام‌های غیررسمی برای تجربه اندروید ۶ استقاده کنند. حداقل روی کاغذ عرضه نکردن مارشمالو برای نکسوس ۴ کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا از نظر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی مشابه نکسوس ۷ (۲۰۱۳) است. این دو گجت از چیپست اسنپدراگون S4 Pro استفاده می‌کنند و با دو گیگابایت رم عرضه شده‌اند.

با این حال کاربران هنوز امید خود برای بروزرسانی را از دست نداده‌اند، اما متاسفانه نشانه‌هایی از عرضه نشدن مارشمالو برای این دستگاه‌های خانواده نکسوس وجود دارد. یکی از راه‌های تجربه مارشمالو استفاده از رام غیررسمی است در رام غیررسمی، توسعه‌دهنده با استفاده از کدهای اندروید مارشمالو و ایجاد تغییرات لازم برای اجرا شدن آن در گجت موردنظر، امکان استفاده از این نسخه از اندروید را به کاربر می‌دهد. به تازگی یک توسعه‌دهنده رام با نام دمیتری گرینبرگ رام اندورید مارشمالو را برای دانلود در وب‌سایتش قرار داده است. گرینبرگ همچنین اطلاعات کاملی در مورد دستورالعمل نصب این رام برای کاربران قرار داده است.

نکسوس ۴  از نظر سخت‌افزاری قادر به اجرای مارشمالو است و حتما دلیل عرضه نشدن آپدیت برای آن چیزی جز سخت‌افزار بوده است. کسانی که قصد دارند اندروید ۶ را از راه غیررسمی توسط رام گرینبرگ تجربه کنند باید به چند نکته توجه کنند:

اول این که این توسعه‌دهنده متاسفانه مجموعه نرم‌افزارهای گوگل را در این رام قرار نداده است. نکته دوم این است که به دلیل نصب رام غیررسمی و استفاده از آن روی یک گوشی قدیمی به وجود آمدن مشکلات نرم‌افزاری دور از انتظار نخواهد بود.

اخیرا برخی از کاربران از ناپایدار بودن رام مارشمالو در هنگام استفاده از مرورگر و GPS شکایت داشتند. رام‌ها به مرور زمان اصلاح خواهند شد اما به احتمال زیاد قدیمی بودن گوشی در استفاده از درایورهای جدید مشکل ایجاد خواهد کرد. نکته مهم دیگری که باید حتما به آن توجه کنید این است که اگر در مراحل نصب اشتباه کنید گوشی شما دیگر قابل استفاده نخواهد بود پس بهتر است به ریسک انجام این کار به دقت فکر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات