گوگل دلیل نام‌گذاری نکسوس‌های جدید و تبلت Pixel C را تشریح کرد

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل درمراسمی در شهر سان‌فرانسیسکو  که پوشش زنده آن را در زومیت برای شما داشتیم از دو نکسوس جدید با نام‌های 5X و 6P رونمایی کرد. گوگل در این گردهمایی تبلتی با نام Pixel C را نیز معرفی کرد. هیروشی لاکمیر یکی از اعضای ارشد تیم گوگل در رابطه با دلیل نام‌گذاری نکسوس‌های جدید توضیحاتی داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از رونمایی از نکسوس‌های جدید یکی از سوالاتی که شاید ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد دلیل نام‌گذاری این نکسوس‌ها است. هیروشی لاکمیر در پاسخ به سوالی که در قسمت "هر چیزی که می‌خواهی از من بپرس" در Reddit پرسیده شده بود در مورد دلیل نام‌گذاری این گجت‌ها توضیحاتی داده است.

طبق گفته‌های لاکمیر، استفاده از حرف X در نام نکسوس 5X اشاره به هسته برند نکسوس دارد و هیج ارتباطی به حرف X در کلمه Nexus ندارد. لاکمیر در این مورد توضیح بیشتری نداده است اما به نظر می‌رسد او بر حضور نکسوس در طیف گسترده‌تری از گجت‌های آندرویدی اشاره دارد که به کاربر اجازه تجربه اندروید خالص را با قیمتی معقول‌تری می‌دهد.

لاکمیر همچنین می‌افزاید که استفاده از P در نکسوس 6P اشاره به کلمه "Premium" دارد. شاید برخی از شما نیز دلیل این نام‌گذاری نکسوس 6P را اشاره داشتن حرف P به عباراتی مانند "Plus" یا "Phablet" تصور می‌کردید. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و موادی که در ساخت نکسوس هوآوی به کار رفته این نام‌گذاری بسیار مناسب به نظر می‌رسد. او استفاده از حرف C در نام تبلت Pixel C را به ویژگی هیبریدی بودن این گجت و عبارت "Convertible" مربوط دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات