نکسوس 5X ال جی معرفی شد: صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچی ضد لک و تراشه‌ی اسنپدراگون 808

سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
مطالعه 4 دقیقه
همانطور که انتظار می‌رفت، نکسوس 5X ال‌جی دقایقی پیش طی مراسمی که توسط گوگل برگزار شده بود به همراه نکسوس 6P‌ هواوی معرفی شد. این برای سومین بار است که گوگل و ال‌جی برای ساخت گوشی هوشمند سری نکسوس با یکدیگر همکاری می‌کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 گوگل امسال گوشی هوشمند نکسوس خود را در دو نسخه روانه‌ی بازار خواهد کرد. دقایقی پیش این کمپانی نکسوس تولید شده توسط کمپانی ال‌جی را معرفی کرد که با عنوان نکسوس 5X شناخته می‌شود. این گوشی هوشمند پس از نکسوس ۵ که سال ۲۰۱۳ توسط ال‌جی تولید شد، سومین محصول از سری نکسوس است که پس از نکسوس ۴ و نکسوس ۵ توسط ال‌جی تولید شده است.

نکسوس ۵ ایکس در مقایسه با برادر چینی‌اش از جثه‌ی کوچک‌تری برخوردار است. ابعاد این گوشی هوشمند ۱۴۷ در ۷۲.۶ در ۷.۹ میلی‌متر و وزن این گوشی ۱۳۶ گرم است. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به صفحه‌ی نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p اشاره کرد که تراکم پیکسلی ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان آورده است. پوشش این صفحه‌ی نمایش گوریلا گلس ۳ است. یکی از مشخصه‌های اصلی این صفحه‌ی نمایش عدم ثبت اثر انگشت و لک روی آن است که شاید برای افرادی که به این موضوع حساسیت دارند، بسیار جالب توجه باشد.

ال‌جی همچون جی۴ در این گوشی نیز از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۱۸ استفاده کرده است. همچنین باید به حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی بدون قابلیت افزایش از طریق میکرو SD اشاره کرد.

سنسور مورد استفاده در دوربین پشتی ۱۲.۳ مگاپیکسل است، اما نباید تنها به رزولوشن دوربین مورد نظر اکتفا کرد. اندازه‌ی هر پیکسل ۱.۵۵ میکرومتر است که ثبت تصاویر با کیفیت در محیط‌های کم‌نور را نوید می‌دهد. با استفاده از این دوربین می‌توان ویدیوهای 4K را ثبت کرد. همچنین باید به فلاش دو گانه در کنار فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد. در دوربین جلوی گوشی از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ استفاده شده است. به نظر می‌رسد ال‌جی و گوگل توجه ویژه‌ای را به دوربین این گوشی معطوف کرده‌اند، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده توسط گوگل، کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی در محیط‌های کم نور بسیار خوب است. از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر دوربین نکسوس ۵ ایکس، امکان ثبت ویدیوهای اسلوموشن است.

از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این گوشی هوشمند باید به تعبیه‌ی سنسور اثر انگشت در پشت گوشی اشاره کرد. نکسوس ۵ ایکس به همراه اندروید ۶.۰ مارشمالو روانه‌ی بازار خواهد شد. همچنین باتری این گوشی هوشمند ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که بنابر ادعای گوگل می‌توان با یکبار شارژ گوشی را برای یک روز مورد استفاده قرار داد. همچنین باید به USB نوع C و قابلیت جدیدی با عنوان Nexus Imprint اشاره کرد که در نکسوس‌های جدید گوگل تعبیه شده است.

نکسوس ۵ ایکس ال‌جی در رنگ‌های سیاه کربنی، سفید و آبی یخی ارائه می‌شود.این تلفن به ترتیب برای نسخه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به قیمت ۳۷۹ و ۴۲۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

Nexus 1
Nexus 2
Nexus 4
Nexus 5
Nexus 6
Nexus 7
Nexus 8
Nexus 9
Nexus 10
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات