پرچمدار جدید سونی نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
سونی زبان طراحی خاصی با نام آمنی بالانس را برای پرچمداران خود در نظر گرفته است و طی سال‌های گذشته شاهد بهبود و بلوغ این طراحی بوده‌ایم. سونی جز معدود شرکت‌هایی است که در طی یک سال دو پرچمدار معرفی می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود تا این شرکت زمان کافی برای نوآوری‌های بیشتر به منظور ترغیب دارندگان نسل‌های گذشته به خرید پرچمداران جدید را نداشته باشد اما به نظر می‌رسد سونی قصد تغییر روند کنونی را دارد.
تبلیغات

سونی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ پرچمداران جدید خود را در سه اندازه‌ی مختلف با نام اکسپریا زد ۵ کامپکت، اکسپریا زد ۵ و زد ۵ پریمیوم معرفی کرد. اما فاصله‌ی کم بین معرفی گوشی‌های پرچمدار باعث شده که حتی تفاوت زیادی بین اکسپریا زد ۵ و اکسپریا زد ۳ نیز شاهد نباشیم. اما به نظر می‌رسد سونی قصد دارد تا این روند را تغییر دهد و بتواند پرچمداران خود را با نوآوری‌ها و تغییرات بیشتری عرضه کند.

مدیر بخش طراحی موبایل سونی در جدیدترین مصاحبه خود ضمن بیان این مطلب که طراحی آمنی بالانس سونی به دلیل خاص بودن خود به یک شناسه برای گوشی‌های این شرکت تبدیل شده، بیان کرده است که نیازی به ایجاد تغییر اساسی در این زبان طراحی را احساس نمی‌کند.

با این حال جدای از ابعاد تنها موردی که باعث ایجاد تفاوت بین اکسپریا زد ۵ و زد ۵ پریمیوم می‌شود، جنس شفاف زد ۵ پریمیوم در مقابل جنس مات زد ۵ است و به غیر از این تفاوت نمی‌توان وجه تمایز زیادی بین دو دستگاه قائل شد.

زمانی که از مدیر سونی در مورد استراتژی آینده‌ی این شرکت سوال می‌شود او می‌گوید که سونی همواره برای آینده‌ی خود برنامه‌ریزی می‌کند. سپس او در مورد گوشی‌هایی که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد سخن می‌گوید. این جمله می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد اما دو مورد محتمل‌تر از سایر احتمالات هستند.

اول این که ممکن است سونی سیاست کنونی خود را تغییر داده و هر سال تنها یک پرچمدار معرفی خواهد کرد. دوم اینکه ممکن است سونی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ تنها با ایجاد تغییراتی کوچک در اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۵ پلاس را معرفی کرده و ایجاد تغییرات اساسی و محسوس را به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی محول خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا عرضه دو پرچمدار در طی یکسال توسط سونی را سیاست درستی می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات