مایکروسافت اعلام کرد: تعداد برنامه‌های استور ویندوز به ۶۶۹ هزار رسیده است

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا از رقابت اپ‌ استور و اندروید مارکت در تعداد اپلیکیشن‌ها آگاه هستید. مایکروسافت به لطف اپلیکیشن‌های یونیورسال که می‌توانند توسط گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار گیرند مسیر جدیدی را برای رقابت با رقبای قدرتمندش آغاز کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده است که تعداد اپلیکیشن‌های موجود در استور ویندوز به ۶۶۹ هزار اپلیکیشن رسیده است؛ این تعداد نسبت به ژانویه ۲۰۱۴ رشدی ۶۷ درصدی داشته. با توجه به این که در این آمار نرم‌افزارهای مربوط به کامپیوترهای شخصی نیز آورده شده است قطعا تعداد اپلیکیشن‌های مبتنی بر ویندوز فون از ۶۶۹ هزار اپلیکیشن کمتر است. با توجه یونیورسال شدن اپلیکیشن‌ها به زودی شاهد اطلاعات دقیق‌تری در مورد تعداد اپ‌های مربوط به گجت‌های ویندوز فونی خواهیم بود.

تعداد اپلیکیشن‌های موجود در استور ویندوز برای گجت‌های ویندوز فونی فاصله زیادی با تعداد اپ‌های ارائه شده در اپل اپ استور (۱.۵ میلیون) و گوگل پلی استور (۱.۶ میلیون) دارد. در کنار مساله تعداد، ویندوز فون فاقد برخی از اپلیکیشن‌های محبوب iOS و اندورید است؛ برای مثال اپلیکیشن اینستاگرام موجود در استور ویندوز بعد از حدود دو سال هنوز در حالت بتا باقی مانده است.

برخی از خریداران به دلیل نبود همین اپ‌های محبوب، از خرید گجت‌های ویندوز فونی منصرف می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این که توسعه‌دهندگان علاقه‌ی کمی به ساخت اپلیکیشن برای این سیستم‌عامل دارند سهم اندک آن در بازار است. شاید اگر مایکروسافت نتواند توسعه‌دهندگان را به ساخت اپلیکیشن برای ویندوز فون تشویق کند مانند بلک‌بری به اندروید روی بیاورد. احتمالا می‌دانید که مایکروسافت از دریافت حق پتنت‌های اندروید درآمد بیشتری نسبت به فروش گجت‌های مبتنی بر ویندوز فون به دست می‌آورد.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی
بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات