نتایج بنچمارک نسخه سوم از پردازنده اسنپدراگون 820 فاش شد

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام با مشکلاتی که برای پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۱۰ پیش آمد دچار افت بسیاری در فروش شد و حتی شرکای بزرگی مانند سامسونگ را نیز از دست داد. اما این بار این شرکت قصد دارد تا از اشتباهات گذشته درس گرفته و با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بار دیگر نظر شرکای قدیمی مانند سامسونگ را به سمت خود جلب کند.
تبلیغات

سال ۲۰۱۵ با معرفی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ برای کوالکام، سال خوبی نبود اما این شرکت در حال تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است تا سال ۲۰۱۶ را با قدرت آغاز کند. این پردازنده که بار دیگر ۴ هسته‌ای شده است توانسته نظر شرکای قدیمی مانند سامسونگ را به سمت خود جلب کند و بنابر شایعات بار دیگر شاهد عرضه‌ی دو نسخه از پرچمدار سامسونگ یکی مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس و دیگری مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ خواهیم بود.

در گذشته نیز شاهد فاش شدن نتلیج بنچمارک مربوط به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بودیم و حالا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌ها نتایج مربوط به نسخه‌ی سوم از این پردازنده در پایگاه داده‌ی تست بنچمارک GeekBench به ثبت رسیده است. در این تست اسنپدراگون ۸۲۰ موفق به ثبت امتیاز ۲۰۳۲ در عملکرد تک هسته‌ و امتیاز ۵۹۱۰ در عملکرد چند هسته‌ای شده است که نسبت به امتیازات ۱۷۳۲ و ۴۹۷۰ ثبت شده در گذشته، خبر از بهبود عملکرد دارد.

هر چند در عملکرد تک هسته‌ای همچنان پردازنده‌ی A9 اپل با امیتازی بالاتر از ۲۵۰۰ با اختلاف حرف اول را می‌زند اما عملکرد چند هسته‌ای پردازنده‌ی جدید کوالکام بسیار بهتر بوده است. کوالکام حالا امیدوار است تا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، موفقیت پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۰ را بار دیگر تکرار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات