چرا اکسپریا زد ۵ پریمیوم تنها در صورت نیاز از رزولوشن 4K استفاده می‌کند؟

شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از مشکل داغ شدن پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ که در برخی از گوشی‌های اکسپریا زد۳ پلاس وجود داشت، سونی این بار محافظه کارانه عمل کرده و در زد ۵ پریمیوم تنها در مواقع نیاز از رزولوشن 4K صفحه نمایش بهره می‌برد. پس از مشخص شدن این موضوع حالا سونی طی بیانیه‌ای رسمی دلیل این کار را شرح داده است.
تبلیغات

سونی همواره در نمایشگاه ایفا، سعی می‌کند بزرگ‌ترین کنفرانس خود در طول سال را برگزار کرده و تمامی محصولات جدید خود را معرفی کند. این بار سونی با معرفی اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش 4K هیاهوی زیادی بین علاقمندان به فناوری ایجاد کرد.

اما در روزهای گذشته مشخص شد که زد ۵ پریمیوم در طی انجام کارهای روزمره بر روی رزولوشن 1080P کار می‌کند و در صورت نیاز و در هنگام پخش محتوای 4K رزولوشن را افرایش می‌دهد. سونی نیز برای توضیح این موضوع و ضرورت انجام این کار دست به کار شده و بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید به مطالعه‌ی آن بپردازید:

اکسپریا زد ۵ پریمیوم مجهز به صفحه نمایش 4K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی براساس استانداردهای SID است و امکان لذت بردن از محتوای عکس و ویدئوی 4K را برای علاقمندان فراهم می‌کند. دیگر محتوا براساس رزولوشن 1080P یا پایین‌تر به نمایش در می‌آیند تا دوام باتری افزایش پیدا کند و در صورت نیاز کاربر بتواند از کیفیت بالای 4K لذت ببرید.

با شرح موضوع توسط سونی در حال حاضر وضعیت کاملا آشکار شده است به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۱۰ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۳۰ آن، نمی‌توانند از عهده‌ی رزولوشن 4K برای مدتی طولانی برآیند. هر چند این تراشه توانایی پخش محتوای 4K را دارد اما انجام این کار به مدت طولانی می‌توانست باعث افت شدید عمر باتری زد ۵ پریمیوم شود.

هر چند این اتفاق باعث کم رنگ شدن نوآوری سونی نمی‌شود اما بیانیه‌ی سونی اگر کمی زودتر منتشر می‌شد می‌توانست مانع بوجود آمدن شبهات روزهای گذشته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات