نگاهی به تغییر و تحول گوشی‌های خانواده اکسپریا زد سونی

شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی موبایل همواره توجه ویژه‌ای بر روی خانواده‌ی اکسپریا زد دارد و هر کدام از گوشی‌های هوشمند این سری را با دقت بیشتری طراحی و تولید می‌کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی بر تحول طراحی این خانواده داشته باشیم.
تبلیغات

سری اکسپریا زد سونی همواره طرفداران بسیاری داشته و به احتمال زیاد دلیل این امر طراحی بخصوص و توجه ویژه‌ی سونی به این خانواده است. حتی با نگاه به آخرین پرچمدار سری زد نیز می‌توان به این ویژگی پی برد.

مقاله‌های مرتبط:

    نسخه‌ی اصلی اکسپریا زد دارای گوشه‌های فلت بود اما با نگاه به گوشی‌های اکسپریا زد ۱ و زد ۲ می‌توان متوجه شد که سونی طراحی گوشی‌های منحنی‌دار را پیش رو گرفته است که این تغییر بیشتر در گوشی اکسپریا زد ۳ به چشم می‌خورد. علاوه بر این در سری اکسپریا زد به دلیل ارتقا به حسگر اثر انگشت طراحی دکمه‌های صدا نیز تغییر کرده است.

    در گوشی اکسپریا زد ۳ بر روی لبه‌ی سمت راست گوشی دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، در کنار دکمه‌ی پاور مشاهده می‌شوند که آن‌ها هم از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند. دکمه‌ی فیزیکی شاتر در جایگاه درست خود قرار گرفته است تا هر زمان و در هر شرایطی که مایل به عکاسی بودید با فشار دادن آن دوربین را فعال کنید.

    سونی در طراحی گوشی اکسپریا زد ۵ بیشتر از این که به فکر ارائه نوآوری باشد، روند طراحی پیشین سری اکسپریا را تکامل بخشیده است. با این حال نمی‌توان گفت که این محصول تفاوتی با نسل های پیشین ندارند و تغییرات قابل توجهی را در این مدل نسبت به گوشی‌های اخیر این شرکت یعنی اکسپریا زد ۳ و اکسپریا زد ۳ پلاس شاهد هستیم. در مدل‌های سه گانه اکسپریا زد ۵ گوشه‌های دستگاه زاویه‌دارتر از قبل شده است و بیش از پیش به حالت مکعب گونه و مینیمالیستی این سری از گوشی‌ها افزوده شده است. همچنین رنگ‌بندی‌های جدیدی نیز علاوه بر رنگ‌های قبلی به این محصولات اضافه شده است.

    در تصویر زیر سیر تکامل گوشی‌های اکسپریا زد را مشاهده می‌کنید که می‌توان به تغییرات موجود پی برد:

    0021xxper
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات