سونی: گوشی‌های هوشمند اکسپریا را زیر آب استفاده نکنید

شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
سونی همواره به ضد آب بودن گوشی‌های هوشمند خود تاکید کرده و حتی در کمپین‌های تبلیغاتی خود تصاویری را از بکارگیری محصولات سری اکسپریا در زیر آب، منتشر کرده است. حال آنکه این کمپانی با تغییر سیاست خود، در وب‌سایتش خواسته تا کاربران از گوشی‌های اکسپریا، زیر آب استفاده نکنند.
تبلیغات

 در صورتی که امروز به وب‌سایت سونی سری بزنید، با موضوع جالبی روبرو خواهید شد؛ سونی در وب‌سایتش از کاربران خواسته تا گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا را زیر آب مورد استفاده قرار ندهند. یقینا این موضوع در ابتدا بسیار حیرت انگیز خواهد بود.  اما به نظر می‌رسد سونی با انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های جدید به این نتیجه رسیده که نباید گوشی‌های هوشمند اکسپریا را زیر آب مورد استفاده قرار داد.

سونی در تشریح قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند خود، با صراحت به این نکته اشاره کرده که نباید گوشی‌های هوشمند را زیر آب مورد استفاده قرار داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سونی، برای دریافت گواهی IP68، گوشی‌هوشمند باید زیر آب قرار گرفته و برای مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب باقی بماند. سونی این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

سونی در خصوص شرایط آزمایش می‌گوید:

قرار گرفتن گوشی زیر آب برای دریافت گواهی ضد آب بودن با برقراری شرایط آزمایشگاهی و در شرایطی که گوشی در حالت استندبای است، انجام می‌شود، از این‌رو کاربران نباید گوشی‌های خود را در شرایطی نظیر ثبت تصاویر در زیر آب مورد استفاده قرار دهند. تصویربرداری با استفاده از گوشی‌های هوشمند سونی در زمان شیرجه و غواصی نباید انجام شود.

هرچند سونی این موضوع را در مورد اکسپریا زد ۳ پلاس متذکر شده، اما پرچمدار جدید این کمپانی یعنی اکسپریا زد ۵ نیز شامل این موضوع می‌شود. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات