نتایج تست بنچمارک گلکسی اس 7 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 820 فاش شد

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
در روزهای گذشته شاهد انتشار شایعات زیادی در مورد نسل جدید سری گلکسی اس سامسونگ بودیم و برخی از آن‌ها به طور غیررسمی اشاره به معرفی گلکسی اس ۷ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ داشتند و حالا با قرار گرفتن این گوشی در پایگاه داده‌ی اپلیکیشن بنچمارک انتوتو به نوعی شاهد تایید این شایعه هستیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در گذشته شایعات زیادی مبنی بر معرفی دو نسخه از گلکسی اس ۷ به گوش ‌می‌رسید که یکی دارای پردازنده‌ی اکسینوس بوده و دیگری مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد شد. امروز نیز با فاش شدن نتایج بنچمارک انتوتو شاهد استفاده‌ی نمونه‌ی اولیه‌ای از گلکسی اس ۷ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ هستیم.

اولین نکته که در این نتایج به چشم می‌خورد، نام رمز Lucky این گوشی است. در روزهای گذشته شاهد انتشار نتایج تست بنچمارک GeekBench گوشی با همین نام اما دارای پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ بودیم که به نظر می‌رسد نسخه‌ی دوم گلکسی اس ۷ خواهد بود.

samsung snapdragon820 test spotted 01

اما این بار Lucky مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱ اشاره کرد. نکته‌ی عجیب ذکر صفحه نمایش با ابعاد ۵.۷ اینچی برای این گوشی است که البته شاید با توجه به منتشر شدن شایعاتی مبنی بر عرضه شدن گلکسی اس ۷ در دو نسخه‌ی ۵.۲ و ۵.۸ اینچی، بتوان انتظار معرفی دو نسخه از گوشی اس ۷ را به عنوان پرچمداران جدید سامسونگ داشت.

گوشی Lucky توانسته امتیاز کلی ۷۲٫۳۵۵ را کسب کرده و در زمینه‌ی تست عملکرد گرافیک سه بعدی نیز توانسته امتیازات ۳٫۴۸۱ و ۲۳٫۵۹۷ را بدست آورد. در مقایسه با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۱۰ و اکسینوس ۷۴۲۰ پردازنده‌ی جدید کوالکام توانسته عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی تست‌های گرافیکی از خود به نمایش بگذارد. در زمینه‌ی عملکرد کلی نیز اسنپدراگون ۸۲۰ اندکی بهتر از اسنپدراگون ۸۱۰ بوده و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اکسینوس ۷۴۲۰ دارد. البته نباید از یاد برد که اسنپدراگون ۸۲۰ چهار هسته دارد اما اکسینوس ۷۴۲۰ و اسنپدراگون ۸۱۰ از معماری هشت هسته‌ای بهره می‌برد.

samsung snapdragon820 test spotted 02
samsung snapdragon820 test spotted 03
samsung snapdragon820 test spotted 04

همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که به احتمال زیاد اسنپدراگون ۸۲۰ در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و ممکن است نسخه‌ی نهایی آن عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات